Fazer Food Services – Årets restaurangkedja 2017

Fazer Food Services topprankas bland kedjor i kategorin Restaurang och storhushåll. Den årliga utvärderingen genomförs av Handelsattityder och över 50 stycken hotell- och restaurangkedjor samt leverantörer deltog i undersökningen.

Fazer Food Services rankas i topp bland kedjor i kategorin Restaurang och storhushåll. Den årliga utvärderingen genomförs av Handelsattityder och i undersökningen deltog elva stycken kedjor och över 40 ledande leverantörer. I frågor som bland annat rör affärsmässighet och marknadsprogram, tilldelades Fazer Food Services höga poäng och placerade sig på en första plats i jämförelsegruppen.

Årets restaurangkedja 2017
Leverantörer från kategorierna: torra varor och dryck, frysta varor och kylda varor utvärderar hotell- och restaurangkedjornas totala prestation. Kedjorna betygssätts på fyra olika områden: Marknadsinriktning, Kontaktperson, Samarbete och Övergripande frågeställningar. Fazer Food Services placerade sig i topp när resultatet betydelseviktas utifrån leverantörernas värdering och rankning på samtliga frågeområden.

- Det är väldigt roligt att Fazer Food Services erhållit ett så bra undersökningsresultat från leverantörerna. Vi på Fazer värdesätter våra leverantörers åsikter och genom undersökningsresultatet får vi kunskap om deras behov och värderingar. Tillsammans stärker det oss i vår ambition att alltid finnas till för våra kunder, bidra med inspiration och skapa smakupplevelser i våra restauranger, säger Harald Rydén, inköpsdirektör, Fazer Food Services.

Affärsmässighet och kunskap
Fazer Food Services tilldelades dels höga poäng i frågor rörande: kompetens och kunskap, affärsmässighet, uppföljning, säljintresse samt uppträdande och professionalism. Det leverantörerna värderar högst är professionellt uppförande samt affärsmässighet i möten och förhandlingar.

Om Handelsattityder 2017
Handelsattityder hjälper leverantörer, grossister, hotell- och restaurangkedjor samt kommuner och landsting att få bättre förståelse för varandras behov och värderingar. Detta kan bidra till ett ökat samarbete som skapar förutsättningar för förbättring av verksamheten. Undersökningen genomfördes under februari–mars månad.

Cecilia Ericson, kommunikationsansvarig Fazer Sverige
Telefon: + 46(0) 72 526 49 91
E-post: cecilia.ericson@fazer.com

Om Fazer Food Services
Fazer är ett internationellt familjeägt företag som erbjuder bageri-, konfektyr-, kex- och spannmålsprodukter samt måltids- och cafétjänster av hög kvalitet. Koncernen har egen verksamhet i åtta länder och export till cirka 40 länder. Fazerkoncernens omsättning 2015 uppgick till mer än 1,5 miljarder euro och antalet anställda till närmare 15 000. Fazers verksamhet följer etiska principer som baserar sig på koncernens värderingar och FN:s Global Compact. Fazer Food Services är ledande inom måltidstjänster i Norden. De flesta restauranger drivs under varumärket Amica och Fazer och från 2016 även under varumärket Tastory. Våra drygt 200 enheter i Sverige finns bland annat på företag, skolor, universitet och sjukhus samt inom äldrevård och försvar och vi är cirka 1500 anställda. Läs mer på www.fazer.se.