Fazer öppnar Café Kristinahuset i Stora Sköndal

Lördagens invigning av Café Kristinahuset i Stora Sköndal blev en stor succé. Caféet erbjuder ett brett sortiment av mat och fikabröd som kan avnjutas i en vacker miljö. Fazer driver caféverksamheten och erbjuder även möjligheter till konferens, event och catering.

I lördags invigdes Café Kristinahuset, i Fazer Food Services regi. Fazer har fått förtroendet att driva verksamheten i de vackra K-märkta lokalerna som ägs av Stiftelsen Stora Sköndal. Huset uppfördes från början redan på 1600-talet. På invigningsdagen kom ett stort antal besökare till caféet för att njuta av maten och utsikten.

Det är jätteroligt att invigning blev en stor succé och vi har fått positivt gehör från våra gäster. Runt 600 gäster kom till premiäröppningen och en kö slingrade sig lång ända ut på gården. Utbudet var också uppskattat, vilket är extra kul eftersom det tagits fram i nära samarbete med Stiftelsen Stora Sköndal, säger Janina Blomberg, Key Account Manager, Fazer Food Services.

Smakupplevelser i vacker natur
Caféet erbjuder läckra frukost- och eftermiddagsalternativ till den hungrige gästen: fräscha smoothies, matiga sallader och hembakta kakor. Caféet har ett fantastiskt läge på höjden ut mot Drevviken och gästerna kan sitta på verandan vid fint väder.

Verksamheten kommer drivas året om och vi hoppas att även regniga höstdagar och krispiga vinterdagar ska locka till besök, varför inte i kombination med en skridskotur på Drevviken, säger Lena Hjälmrud, marknads- och kommunikationsansvarig på Stora Sköndal.

Caféverksamheten håller öppet mån­-fre kl. 07.30-16.00, samt lör-sön kl. 10.00-16.00. Förutom caféverksamheten erbjuds möjligheter till konferens, event och catering

Janina Blomberg, Key Account Manager, Fazer Food Services
Mail: Janina.blomberg@fazer.com

Om Fazer Food Services
Fazer är ett internationellt familjeägt företag som erbjuder bageri-, konfektyr-, kex- och spannmålsprodukter samt måltids- och cafétjänster av hög kvalitet. Koncernen har egen verksamhet i åtta länder och export till cirka 40 länder. Fazerkoncernens omsättning 2015 uppgick till mer än 1,5 miljarder euro och antalet anställda till närmare 15 000. Fazers verksamhet följer etiska principer som baserar sig på koncernens värderingar och FN:s Global Compact. Fazer Food Services är ledande inom måltidstjänster i Norden. De flesta restauranger drivs under varumärket Amica och Fazer och från 2016 även under varumärket Tastory. Våra drygt 200 enheter i Sverige finns bland annat på företag, skolor, universitet och sjukhus samt inom äldrevård och försvar och vi är cirka 1500 anställda. Läs mer på www.fazer.se.