Geisha samlade in 406 000 kronor till Bröstcancerfonden

I år resulterade Geishas Rosa Bandet-kampanj i hela 406 000 kronor till Bröstcancerfonden. Insamlingen skedde genom att Fazer skänkte 50 öre av varje såld Geisha chokladkaka, chokladask, stycksak och chokladkex under oktober månad 2013.

Det är fjärde året i rad som Geisha genomför kampanjen som har kommunicerats på Facebook, Instagram, i butikerna samt i Fazer Food Services Amicarestauranger. Geisha har hittills tillsammans med sina konsumenter skänkt drygt 1 150 000 kronor till bröstcancerforskningen.

Bröstcancerfonden är 90-kontot till Bröstcancerföreningarnas Riksorganisation. Bröstcancerfonden är de bröstcancerbehandlades egen fond och den startades 2001 av Bröstcancerföreningarnas Riksorganisation - BRO som har drygt 11 500 medlemmar i 33 föreningar runt om i Sverige. Läs på Bröstcancerfondens hemsida.

Fazer är ett internationellt familjeägt företag som erbjuder bageri-, konfektyr och kexprodukter samt måltids- och cafétjänster. Koncernen har egen verksamhet i åtta länder och export till över 40 länder. Fazers mission är att skapa smakupplevelser. Företagets framgång har sedan etableringen 1891 grundats på bästa kvalitet i produkter och tjänster, populära varumärken, de kunniga medarbetarnas passion och företagets ansvarsfulla sätt att arbeta. Fazer Konfektyr har välkända produkter inom choklad, kex och sockerkonfektyr. Fazers konfektyrfabriker är belägna i Finland. Populära varumärken är Karl Fazer, Dumle, Geisha och Tutti Frutti. Läs mer påwww.fazer.se.

Fazer-koncernen Fazer är ett internationellt familjeägt företag som erbjuder bageri-, konfektyr-, kex- och spannmålsprodukter, mjölkfria produkter, vegetabiliska måltider och on-the-go-mat och -drycker samt måltids- och cafétjänster av hög kvalitet. Fazers mission är Mat med mening. Koncernen har verksamhet i åtta länder och exporterar till cirka 40 länder. Fazers framgång har sedan etableringen 1891 grundats på bästa kvalitet i produkter och tjänster, populära varumärken, engagerade och kunniga medarbetare samt företagets ansvarsfulla sätt att arbeta. Fazer-koncernens omsättning 2017 uppgick till 1,6 miljarder euro och antalet anställda till närmare 15 000. Fazers verksamhet följer etiska principer som baserar sig på koncernens värderingar och FN:s Global Compact. Vi skapar smakupplevelser