Karl Fazer Travel – smakupplevelser i portabelt format!

Svenskar reser mer än någonsin. Att resa och berika sig med nya upplevelser, snarare än att köpa materiella ting, är en trend bland unga människor. Detta visar en undersökning genomförd av Fazer år 2015. Den insikten ligger till grund för lanseringen av Karl Fazer Travel, som dessutom knyter an till varumärkets rika historia och grundarens kärlek till resor. Karl Fazer är en klassiker i chokladsortimentet och nu breddas utbudet med nya smakupplevelser.

– Det känns riktigt kul att kunna erbjuda marknaden nya smakupplevelser från Karl Fazer genom nya serien Karl Fazer Travel. Den skiljer sig från vår klassiska serie genom både smak och textur, den är helt enkelt mer vågad. Chokladkakorna kommer i 130 grams format och vi gillar hur den står ut designmässigt men såklart främst genom sina unika smaker, säger Robert Engman, VD för Fazer Konfektyr.

Karl Fazer Travel är en hyllning till platser, kultur och framförallt olika smaker. Rekommenderat pris är 18.90 kr och nyheten lanseras i butik vecka 38 i följande smaker.

Karl Fazer Travel Raspberry and Liquorice inspireras av trendiga Köpenhamn och är en vit choklad med krispiga inslag av salt lakrits och hallon.

Karl Fazer Travel Iced coffee & Mudcake har en tät textur och fyllighet med bitar av kladdkaka och smak av svalkande iskaffe, som för tankarna till ett aldrig sovande New York.

Karl Fazer Travel Mint & Choco drops är färgstark som en festival i Rio de Janeiro med knapriga bitar av dragérad mjölkchoklad och uppfriskande toner av mint.

Presskontakt:

Robert Engman, VD Fazer Konfektyr, 070 180 21 11/ robert.engman@fazer.com.

Sara Ullmark, kommunikationsansvarig på Fazer, 073 06 22 555/ sara.ullmark@fazer.com.

Följ oss på Fazers pressrum: http://news.cision.com/se/fazer-sverige

Fazer Konfektyr
Fazer har välkända produkter inom choklad, kex och sockerkonfektyr och är det ledande konfektyrföretaget i Finland och har en stark närvaro i Sverige, Ryssland och Baltikum. Fazers produkter säljs i över 40 länder och tillverkas på koncernens fabriker i Finland.
Populära varumärken är bl a Karl Fazer, Dumle, Geisha och Tutti Frutti. Läs mer på www.fazer.se.