Marianne lanserar kexnyhet

I oktober lanserar Fazer Marianne Filled Biscuits. Ett chokladkex med krämig Marianne-mintfyllning. Nyheten finns i butik från och med vecka 42.

Marianne har funnits i Sverige sedan 60-talet med den omtyckta mintkaramellen. Nu får det klassiska varumärket utökning i form av ett dubbelt chokladkex med mintfyllning. Det spröda kexet har Mariannes karaktäristiska smak av mint och choklad.

- Marianne är ett omtyckt varumärke med en positiv utveckling, därför känns det kul att nu kunna erbjuda en produkt i kexhyllan. I kexet kombinerar vi Mariannes populära mintsmak med choklad som passar perfekt att dela med vänner och familj över en fika, säger Veronica Clausson, Product Manager, Fazer konfektyr.

Marianne Filled Biscuits kommer att finnas i dagligvaruhandeln från och med vecka 42, cirkapris är 28,90 kr.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Veronica Clausson, Product Manager, Fazer Konfektyr Tel: 0706- 74 90 88 E-post:veronica.clausson@fazer.com

Fazer är ett internationellt familjeägt företag som erbjuder bageri-, konfektyr och kexprodukter samt måltids- och cafétjänster. Koncernen har egen verksamhet i åtta länder och export till över 40 länder. Fazers mission är att skapa smakupplevelser. Företagets framgång har sedan etableringen 1891 grundats på bästa kvalitet i produkter och tjänster, populära varumärken, de kunniga medarbetarnas passion och företagets ansvarsfulla sätt att arbeta. Fazer Konfektyr har välkända produkter inom choklad, kex och sockerkonfektyr. Fazers konfektyrfabriker är belägna i Finland. Populära varumärken är Karl Fazer, Dumle, Geisha och Tutti Frutti. Läs mer påwww.fazer.se.