Feelgood: Aktie handlas exklusive teckningsrätt

Avstämningsdag för avskiljande av teckningsrätterna i nyemissionen är den 22 oktober 2001. Teckningstiden för nyemissionen löper under perioden 29 oktober - 9 november 2001. En gammal aktie ger rätt till teckning av en ny aktie att betalas till emissionskurs 4 SEK per tecknad aktie. Prospekt beräknas vara aktieägarna i Feelgood tillhanda före teckningstidens början.

Feelgood är ett av Sveriges största hälsoföretag med 88 enheter och över 900 anställda i Sverige. Feelgoods kraftiga omsättningsökning på 571% de senaste fyra åren, har resulterat i en marknadsledande och rikstäckande verksamhet. <br > <br >För frågor och information kontakta : <br > <br >Car-Henrik Söderström <br >Verkställande direktör <br >08-545 810 21 <br >0703-68 98 02 <br >carlhenrik.soderstrom@feelgood.se <br > <br >Thomas Ådén <br >Finansdirektör <br >08-545 810 12 <br >0709-544 441 <br >thomas.aaden@feelgood.se

Feelgood är ett av Sveriges ledande hälsoföretagVi finns över hela Sverige med ca 500 medarbetare och levererar hälsotjänster på nära 200 orter över hela landet, varav drygt 40 är egna anläggningar. Koncernen Feelgoods verksamhet spänner över flera områden: företagshälsa, träning och sjukgymnastik. Företaget grundades 1995 och är noterat på Nasdaq Stockholm lista över små bolag. Vi erbjuder ett brett spektrum av hälsotjänster till företag, organisationer och privatpersoner. Vårt motto är att satsningar på hälsa ska vara en lönsam investering genom ökad produktivitet och sänkta kostnader för ohälsa för företag och ökad livskvalitet för privatpersoner.