Feelgood: Tidigarelägger omsättningsmål 300 kr till år 2000

Feelgood Svenska AB ( Publ. ) har beslutat att tidigarelägga omsättningsmålet 300 mkr till år 2000 ( tid. 2001 ), samt omsättningsmålet 500 mkr till år 2002 ( tid. 2003 ).

De nya målen deklarerade Feelgoods VD och koncernchef Håkan Jeppsson vid Feelgood Convention på Tylösand under helgen.

- Att vi tidigarelagt målen beror på att vår tillväxt under 1998 ( 120 % ) och 1999 (200 % ) med råge överträffat tillväxtmålsättningen 25 - 50 %. Därtill ser expansionsmöjligheterna väldigt bra ut i Sverige och Norden, tillägger Håkan
Jeppsson.

För frågor och information kontakta : <br >Håkan Jeppsson, VD och koncernchef, telefon 08-54581014, 0709-544440. <br > <br >SBI-noterade Feelgood är ett svenskt hälsoföretag som erbjuder behovsanpassade och resultatorienterade tjänster inom företagshälsovård, fysioterapi, motion & hälsa samt handel med motions- och rehabutrustning. Feelgoods målgrupper är anställda i företag och privatpersoner. Feelgoods arbetsmetoder baseras på friskvård och motion kombinerat med sjukgymnastik, rehabilitering och företagshälsovård.. Feelgood är i och med förvärvet av Workline etablerade med 28 enheter, lokaliserade i Stockholm (8), Göteborg (9), Malmö (2), Helsingborg (2), Linköpning (2), Västerås (2), Skövde (1), Täby (1) och Oslo (1). Antalet anställda uppgår till ca. 435 personer. Feelgood kan idag konkurrera med alla leverantörer inom området och verkar på en snabbt växande marknad som utvecklas starkt i kölvattnet på IT-branchen.

Feelgood är ett av Sveriges ledande hälsoföretagVi finns över hela Sverige med ca 500 medarbetare och levererar hälsotjänster på nära 200 orter över hela landet, varav drygt 40 är egna anläggningar. Koncernen Feelgoods verksamhet spänner över flera områden: företagshälsa, träning och sjukgymnastik. Företaget grundades 1995 och är noterat på Nasdaq Stockholm lista över små bolag. Vi erbjuder ett brett spektrum av hälsotjänster till företag, organisationer och privatpersoner. Vårt motto är att satsningar på hälsa ska vara en lönsam investering genom ökad produktivitet och sänkta kostnader för ohälsa för företag och ökad livskvalitet för privatpersoner.