Feelgood företagshälsa öppnar i Härnösand

Feelgood förstärker med ytterligare en verksamhet i Norrland. Härnösand blir den nionde lokala enheten i Norrland.

Efterfrågan har varit stor dels från Feelgoods rikskunder, men även från lokala kunder i Härnösand med omnejd. Feelgood företagshälsa kommer att fungera som strategisk hälsopartner och leverera tjänster inom tre områden: hälsofrämjande, förebyggande och rehabiliterande.

Feelgood arbetar oberoende som en expertresurs inom hälsa, arbetsmiljö och rehabilitering. Feelgoods arbete handlar om att förebygga och undanröja hälsorisker på arbetsplatser samt identifiera och beskriva sambanden mellan arbetsmiljö, organisation, produktivitet och hälsa.

- Vi har mångårig erfarenhet och kunskap om sambandet hälsa och arbetsmiljö. Vårt mål är att alla våra kunder ska veta hur deras personal mår och hur det påverkar organisationen. Det ska bli otroligt spännande att följa utvecklingen av våra kundföretag i Härnösand, säger Christian Skanderby, Regionschef Norrland, Feelgood.

Feelgoods nya lokal finns i Spiranhuset på Järnvägsgatan 2 i Härnösand. Personalen kommer att bestå av bl a läkare, sjuksköterska, beteendevetare och sjukgymnast. Alla företag hälsas varmt välkomna på Öppet Hus fredagen den 28 mars mellan klockan 11.00-15.00.

Sundsvall 2014-03-21

För mer information, kontakta:

Christian Skanderby
Regionschef, Feelgood
E-post: christian.skanderby@feelgood.se

Joachim Morath
VD, Feelgood
E-post: joachim.morath@feelgood.se

Om Feelgood:
Feelgood är ett av Sveriges ledande hälsoföretag och verkar inom företagshälsa, träning, sjukgymnastik och primärvård. Vi erbjuder innovativa hälsotjänster till företag, organisationer och privatpersoner. Vårt motto är att satsningar på hälsa ska vara en lönsam investering, genom ökad produktivitet och sänkta kostnader för ohälsa i företag och ökad livskvalitet för privatpersoner. Feelgood är ett rikstäckande företag med cirka 500 medarbetare och levererar hälsotjänster på 150 enheter över hela landet, av dessa är sextiotalet egna anläggningar. Företaget grundades år 1995 och är noterat på Nasdaq OMX Nordic, Small Cap. www.feelgood.se

Taggar: