Feelgood förlänger samarbetet med Umeå Universitet och Mittuniversitetet i Sundsvall

Feelgood behåller sin starka position bland universiteten i norr genom en förlängning av avtalet gällande företagshälsovård för Umeå Universitet samt Mittuniversitetet i Sundsvall

Det förnyade förtroendet innebär en fortsättning på ett mycket långt samarbete där Feelgood varit utvald leverantör till Umeå Universitet i hela 21 år hittills. Feelgoods enhet i Umeå liger i direkt anslutning till Campus och teamet har gedigen kompetens och långvariga nära relationer med kunden. Avtalet innebär att Feelgood är ensam leverantör av företagshälsovård till samtliga anställda på de båda universiteten.

- Vi har en väldigt lång historia tillsammans men inget är givet och vi måste hela tiden utvecklas för att leverera värde till kunden. Jag ser detta som ett kvitto på att vårt samarbete fungerar och ser fram emot att utveckla hela regionen i vårt arbete med universiteten framöver, säger Christian Skanderby, Regionchef Norrland, Feelgood.

Avtalet omfattar samtliga av de totalt ca 5000 medarbetare som arbetar inom universiteten och gäller i två år från 1/1 2016-01-01 med möjlig förlängning.

Stockholm 2016-01-20

VD, Feelgood

Cecilia Höjgård Höök
CFO, Feelgood
E-post: cecilia.HojgardHook@feelgood.se

Feelgood är ett av Sveriges ledande hälsoföretag och verkar inom företagshälsa, träning, och sjukgymnastik. Vi erbjuder innovativa hälsotjänster till företag, organisationer och privatpersoner. Vårt motto är att satsningar på hälsa ska vara en lönsam investering, genom ökad produktivitet och sänkta kostnader för ohälsa i företag och ökad livskvalitet för privatpersoner. Feelgood är ett rikstäckande företag med cirka 500 medarbetare och levererar hälsotjänster nära 200 enheter över hela landet, av dessa är sextiotalet egna anläggningar. Företaget grundades år 1995 och är noterat på Nasdaq OMX Nordic, Small Cap. www.feelgood.se.