Feelgood tecknar avtal med Academic Work

Feelgood får ytterligare en ny kund i Academic Work, ett av Sveriges största bemanningsföretag. Avtalet gäller företagshälsovård för företagets ca 800 anställda.

Feelgood kommer att fungera som en strategisk samarbetspartner för hälsa och arbetsmiljö och leverera företagshälsovård på sju orter där Academic Work finns: Göteborg, Linköping, Malmö, Stockholm, Sundsvall, Umeå och Örebro.

-       Vi ser fram emot samarbetet och är självklart stolta över det förtroende vi fått. Jag är övetygad om att vår arbetsmetodik och breda kompetens inom hälsa och arbetsmiljö kommer att ytterligare stärka Academic Work och bidra till företagets positiva utveckling, säger Sofia Lindblad, Key Account Manager, Feelgood.

Academic Work är ett av Sveriges största bemanningsföretag. Företaget finns i fem länder, omsätter 1,7 miljarder kronor, har cirka 800 internt anställda och förmedlar över 16 000 jobb varje år.

Avtalet gäller fr o m 2014-07-01.

Stockholm 2014-07-03

Cecilia Höjgård Höök
CFO, Feelgood
E-post: cecilia.HojgardHook@feelgood.se

VD, Feelgood

Om Feelgood:
Feelgood är ett av Sveriges ledande hälsoföretag och verkar inom företagshälsa, träning, sjukgymnastik och primärvård. Vi erbjuder innovativa hälsotjänster till företag, organisationer och privatpersoner. Vårt motto är att satsningar på hälsa ska vara en lönsam investering, genom ökad produktivitet och sänkta kostnader för ohälsa i företag och ökad livskvalitet för privatpersoner. Feelgood är ett rikstäckande företag med cirka 500 medarbetare och levererar hälsotjänster på 150 enheter över hela landet, av dessa är sextiotalet egna anläggningar. Företaget grundades år 1995 och är noterat på Nasdaq OMX Nordic, Small Cap. www.feelgood.se.