Feelgood tecknar avtal med Biltema

Biltema blir ny kund hos Feelgood genom ett avtal om företagshälsovård för företagets anställda.

Biltema byter leverantör av företagshälsovård och satsar på ett nytt samarbete med Feelgood. Syftet med bytet är främst att öka effekten av de satsningar som företaget gör inom hälsa och arbetsmiljö.

Biltema finns på ca 40 orter runt om i landet vilket ställer stora krav på nationell koordinering och kvalitetssäkrad leverans av företagshälsovårdstjänster oavsett ort. Feelgoods lokala närvaro i kombination med enkelheten i en avtalspart och en väg in har varit avgörande i valet av leverantör, likaså att säkerställa en hög servicenivå.

-       Kundens krav på uppföljning och fokus på resultat stämmer väl med Feelgoods arbetsmetodik, där vi ständigt utvärderar insatser och jobbar mot gemensamma mål, säger Anna Thulin, Regionchef Syd, Feelgood.

Biltema har ca 1500 anställda. Avtalet börjar gälla 1 september 2014.

Stockholm 2014-08-21

För mer information, kontakta:

Cecilia Höjgård Höök
CFO, Feelgood
E-post: cecilia.HojgardHook@feelgood.se

Joachim Morath
VD, Feelgood
E-post: joachim.morath@feelgood.se

Om Feelgood:
Feelgood är ett av Sveriges ledande hälsoföretag och verkar inom företagshälsa, träning, sjukgymnastik och primärvård. Vi erbjuder innovativa hälsotjänster till företag, organisationer och privatpersoner. Vårt motto är att satsningar på hälsa ska vara en lönsam investering, genom ökad produktivitet och sänkta kostnader för ohälsa i företag och ökad livskvalitet för privatpersoner. Feelgood är ett rikstäckande företag med cirka 500 medarbetare och levererar hälsotjänster på 150 enheter över hela landet, av dessa är sextiotalet egna anläggningar. Företaget grundades år 1995 och är noterat på Nasdaq OMX Nordic, Small Cap. www.feelgood.se.

Taggar: