Feelgood tecknar nytt avtal med Örebro universitet

Feelgood får en ny kund genom ett nytt avtal med Örebro universitet gällande företags- och studenthälsovård. Avtalet är ett resultat av en upphandling där Örebro universitet sökt en proaktiv samarbetspartner inom hälsa och arbetsmiljöfrågor.

Genom det nya avtalet får Feelgood ytterligare en kund i utbildningsbranschen och förstärker ytterligare sin redan starka branschposition som leverantör till ett flertal stora universitet och högskolor.
Ett viktigt fokus för samarbetet är att utveckla arbetsmiljön och kanske framförallt inom det psykosociala området. Utöver företagshälsovård till universitetets medarbetare omfattar Feelgoods uppdrag även studenthälsovård, där syftet är att ge studenterna en så bra studietid som möjligt på universitetet.

Avgörande i valet av leverantör var bl a Feelgoods höga professionella nivå, den tydliga kopplingen till vetenskaplig grund samt det fokus på universitetets verksamhet som Feelgood visat.

-  Örebro universitet är en arbetsplats som präglas av mod att ompröva och förmåga att utveckla. Arbetsmiljö är ett tydligt mål för oss och en viktig strategi är att ha en god fysisk och psykosocial studie- och arbetsmiljö med respekt för oliktänkande och mångfald för våra medarbetare och studenter, säger Therese Deutsch, Personalchef/HR Manager, Örebro universitet

-  Genom mångåriga samarbeten med flera andra universitet har Feelgood byggt upp erfarenhet som vi kommer att kunna omsätta till stort värde för Örebro universitet. Att vi vunnit universitetets förtroende mycket på grund av professionalism och fokus på verksamheten är självklart glädjande och vi ser fram emot att skapa varaktiga resultat tillsammans, säger Johan Mähler, försäljnings– och marknadschef, Feelgood.

Örebro universitet finns i Örebro, Karlskoga och Grythyttan. Avtalet omfattar ca 1350 medarbetare och 15 000 studenter.

Avtalet gäller från 2017-10-01 till 2019-09-30 med möjlig förlängning i ytterligare två år.

Stockholm 2017-09-06

VD, Feelgood

Cecilia Höjgård Höök
CFO, Feelgood
E-post: cecilia.HojgardHook@feelgood.se

Feelgood är ett av Sveriges ledande hälsoföretag och verkar inom företagshälsa, träning, och sjukgymnastik. Vi erbjuder innovativa hälsotjänster till företag, organisationer och privatpersoner. Vårt motto är att satsningar på hälsa ska vara en lönsam investering, genom ökad produktivitet och sänkta kostnader för ohälsa i företag och ökad livskvalitet för privatpersoner. Feelgood är ett rikstäckande företag med cirka 500 medarbetare och levererar hälsotjänster nära 200 enheter över hela landet, av dessa är sextiotalet egna anläggningar. Företaget grundades år 1995 och är noterat på Nasdaq Stockholm lista över små bolag. www.feelgood.se.