Feelgood tecknar nytt avtal med SIBA

Feelgood får en ny kund genom ett avtal gällande företagshälsovård med elektronikkedjan SIBA. Avtalet omfattar samtliga ca 700 medarbetare runt om i landet på de 25 orter där SIBA finns.

Feelgoods roll är att var en expertresurs för alla frågor som rör medarbetarnas hälsa och arbetsmiljö, där fokus ligger på att förebygga ohälsa och sjukskrivningar och främja en god arbetsmiljö och det friska hos personalen.

-  Vi ser regelbundet över valet av våra leverantörer. Vi har genomfört en aktiv förändringsresa under det senaste året och vill ha en samarbetspartner inom företagshälsovård som kan bidra till att SIBA förblir en attraktiv och familjär arbetsgivare, säger Margareta Jensen Dickson, HR-chef, SIBA.

-  Hög servicenivå och kompetens, samt konkurrenskraftiga priser och flexibilitet i tjänsteutbudet var avgörande för oss i valet av samarbetspartner för arbetsmiljö och hälsa. Eftersom SIBA finns representerade på många orter i Sverige var det också viktigt med en leverantör som finns runt om i landet, fortsätter Margareta Jensen Dickson.

SIBA AB är ett av Sveriges ledande detaljhandelsföretag inom hemelektronik och säljer till både konsument- som företagsmarknaden.

Avtalet gäller tills vidare med start 2015-01-01

Stockholm 2014-12-18

För mer information, kontakta:

Joachim Morath
VD, Feelgood
E-post: joachim.morath@feelgood.se

Cecilia Höjgård Höök
CFO, Feelgood
Telefon:
E-post: cecilia.HojgardHook@feelgood.se

Om Feelgood:
Feelgood är ett av Sveriges ledande hälsoföretag
och verkar inom företagshälsa, träning, sjukgymnastik och primärvård. Vi erbjuder innovativa hälsotjänster till företag, organisationer och privatpersoner. Vårt motto är att satsningar på hälsa ska vara en lönsam investering, genom ökad produktivitet och sänkta kostnader för ohälsa i företag och ökad livskvalitet för privatpersoner. Feelgood är ett rikstäckande företag med cirka 500 medarbetare och levererar hälsotjänster på 150 enheter över hela landet, av dessa är sextiotalet egna anläggningar. Företaget grundades år 1995 och är noterat på Nasdaq OMX Nordic, Small Cap. www.feelgood.se.

Taggar: