Feelgood Vårdcentral i Stockholm stänger

Feelgood har beslutat att stänga sin vårdcentral för primärvård på Grev Turegatan i Stockholm.  Vårdcentralen kommer att avvecklas den 31 maj 2015

Övrig verksamhet hos Feelgood på Grev Turegatan i centrala Stockholm: företagshälsovård, träning samt fysioterapi fortsätter som vanligt. Stängningen gäller endast den verksamhet som omfattar primärvård till privatpersoner.

Beslutet att stänga vårdcentralen har sin grund i svårigheterna att få kostnadstäckning för gjorda insatser i kombination med den politiska osäkerheten kring det fria vårdvalet. I och med avvecklingen av vårdcentralen har Feelgood inga kvarvarande engagemang inom primärvård.

Samtliga berörda patienter kontaktas och får information om alternativa vårdvalsenheter i närområdet.

Stockholm 2015-04-21

VD, Feelgood

Cecilia Höjgård Höök
CFO, Feelgood
E-post: cecilia.HojgardHook@feelgood.se

Om Feelgood:
Feelgood är ett av Sveriges ledande hälsoföretag och verkar inom företagshälsa, träning, sjukgymnastik och primärvård. Vi erbjuder innovativa hälsotjänster till företag, organisationer och privatpersoner. Vårt motto är att satsningar på hälsa ska vara en lönsam investering, genom ökad produktivitet och sänkta kostnader för ohälsa i företag och ökad livskvalitet för privatpersoner. Feelgood är ett rikstäckande företag med cirka 500 medarbetare och levererar hälsotjänster på 200 enheter över hela landet, av dessa är femtiotal egna anläggningar. Företaget grundades år 1995 och är noterat på Nasdaq Stockholm lista över små bolag. www.feelgood.se.