Förändring i Feelgoods koncernledning

Feelgood Svenska AB, noterat på Nasdaq Stockholm, meddelar idag att bolaget genomför förändringar i koncernledningen. Anna Thulin, tidigare chef för Region Syd och Region Väst inom Feelgood, tar plats i koncernledningen i en nyinrättad roll som Chief Operating Officer (COO), vilket stärker den operativa ledningskraften.

Ny medlem i koncernledningen blir även Marika Taillefer, chef för verksamhetsutveckling och IT, och anställd på Feelgood sedan 2015.

Samtidigt minskas antalet personer i koncernledningen från tio till sju genom att bolagets regionschefer träder ur koncernledningen. Syftet är främst ett tydligare fokus på strategi och långsiktighet för att skapa tillväxt och lönsamhet.

Kristina Öberg, affärsutvecklingschef och anställd sedan 2009, lämnar bolaget på egen begäran och därmed också sin post i koncernledningen.

Förändringen gäller fr.o.m. 9 maj 2016, varefter koncernledningen består av följande personer:

• Joachim Morath, VD
  • Åse Bandling, HR-chef
  • Cecilia Höjgård Höök, CFO
  • Michael McKeogh, Chefsläkare
  • Johan Mähler, Försäljnings- och marknadschef
  • Marika Taillefer, IT-och verksamhetutvecklingschef
  • Anna Thulin, COO

Denna information är sådan som Feelgood skall offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarkanden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 9 maj 2016 kl. 16.00.

Stockholm 2015-05-09 Feelgood Svenska AB (publ)

Joachim Morath VD, Feelgood

Cecilia Höjgård Höök CFO, Feelgood
E-post: cecilia.HojgardHook@feelgood.se

Feelgood är ett av Sveriges ledande hälsoföretag och verkar inom företagshälsa, träning, och sjukgymnastik. Vi erbjuder innovativa hälsotjänster till företag, organisationer och privatpersoner. Vårt motto är att satsningar på hälsa ska vara en lönsam investering, genom ökad produktivitet och sänkta kostnader för ohälsa i företag och ökad livskvalitet för privatpersoner. Feelgood är ett rikstäckande företag med cirka 500 medarbetare och levererar hälsotjänster nära 200 enheter över hela landet, av dessa är sextiotalet egna anläggningar. Företaget grundades år 1995 och är noterat på Nasdaq OMX Nordic, Small Cap. www.feelgood.se.