• CoGig AB/

Intervju med Marie Samuelsson, Market Region Manager för ASSA ABLOY Opening Solutions Scandinavia

Report this content

Vi fick chansen att prata med Marie Samuelsson som är Market Region Manager för ASSA ABLOY Opening Solutions Scandinavia, om vad digitalisering innebär för henne, och för ASSA ABLOY.

Marie Samuelsson, Market Region Manager för ASSA ABLOY Opening Solutions Scandinavia.

Vad är digitalisering för er?

Digitalisering för mig är när vi använder tillgänglig och ny teknologi för att lösa och underlätta uppgifter i våra dagliga liv, dvs. skapa en mer hållbar värld. Det är också möjligheten att frigöra resurser för att kunna användas till annat men ändå få samma höga kvalitativa service som tidigare.

Vad ska jag börja? Det finns många bra lösningar som jag har stött på. Eftersom jag reser mycket i jobbet har möjligheten att kunna checka in hemma från min mobil istället för att stå i kö på en flygplats sparat mig mycket tid som jag har kunnat spendera med familjen eller annat.

I min bil har jag On Call funktion. Jag var tyvärr med om en allvarlig bilolycka men min On Call skötte hela jobbet åt mig med att larma räddning till platsen. En fantastisk och livsavgörande funktion!

Något jag saknar idag är att få hjälp med att öppna och stänga min ytterdörr på ett säkert sätt. T.ex. när en hantverkare ska in vill jag enkelt och tryggt kunna aktivera en kod till mitt digitala lås och via mobilen släppa in honom. På samma sätt vill jag få alla mina matkassar och paket levererade när jag inte är hemma. Om allt går enligt våra planer kommer ASSA ABLOY att erbjuda lösningar för att göra detta möjligt.

Vi vill knyta kontakt och nätverka med duktiga kvinnliga talanger och förhoppningsvis hitta framtida kollegor. Samtidigt vill vi bidra till utvecklingen genom att hjälpa till att se möjligheterna med digitaliseringen för att kunna skapa smartare produkter och lösningar.

Vi behöver inga studier för att förstå att hållbarhet och mångfald hjälper oss att inte bara samarbeta bättre i våra team men också att uppnå starkare resultat. Female Digital Engineer är därför viktigt för oss eftersom det driver digitalisering, hållbarhet och mångfald i ett och samma program - en otroligt värdefull möjlighet!