Femman välkomnar Jeansbolaget

I slutet av mars slår Jeansbolaget upp sina portar i Femman - en av Göteborgs mest centrala handelsplatser mitt i Nordstan. Detta blir deras första butik i Göteborg.

Jeansbolaget startade 2016 och har idag nästan 30 butiker i hela Sverige. Hos Jeansbolaget hittar man många av de mest kända varumärkena inom denim så som Lee, Diesel, Levis, Replay, Tiger, Nudie, G-star, Jack & Jones m fl. Förutom det starka jeanssortimentet har Jeansbolaget andra varumärken inom mode. Sortimentet i Jeansbolagets butiker kan skilja sig åt då varje butik arbetar med lokala modevarumärken och små exklusiva kollektioner från designers.

- Vi är väldigt glada över att öppna vår butik i Femman. Som namnet avslöjar håller vi denim särskilt varmt om hjärtat. Vår affärsidé är att förse våra kunder med mode av bra kvalitet från välkända varumärken. Med hög servicegrad och passionerade medarbetare vill vi vara en butik dit alla känner sig välkomna, säger Tobias Frick, delägare Jeansbolaget.

Femman har genomgått en omfattande renovering och är idag en mötesplats som erbjuder en helt ny interiör, öppna miljöer och en spännande blandning av butiker och restaurangkoncept. Det finns ett brett utbud inom mode, skönhet och mat såsom H&M, Gina Tricot, aim´n, FeetFirst, Kicks och Sushi Yama. Andra koncept som nyligen har öppnat är Zocalo, Lidl, ONLY och Sayso Hair & Style.

- Vi ser fram emot att Jeansbolaget öppnar i Femman. Deras koncept med ett brett denimutbud i kombination med lokala varumärken är ett välkommet tillskott som passar bra in i Femmans övriga varumärkesmix, säger Emanuel Westin, Chef Affärsutveckling butik på Hufvudstaden.

Jeansbolaget kommer att ligga på övre plan och ha en yta på drygt 540 kvadratmeter.

Lisa Ander, Projektledare Marknad Hufvudstaden
lisa.ander@hufvudstaden.se