Holland & Barrett öppnar butik i Femman

I april öppnar Holland & Barrett sin nya butik i Femman – en av Göteborgs mest centrala handelsplatser i Nordstan. Butiken slår upp sina portar på gatuplan och kommer att erbjuda ett brett utbud inom hälsa och friskvård. Allt för både det inre och yttre välbefinnandet.

Holland & Barrett är Europas största butikskedja inom hälsokost. De erbjuder ett brett sortiment av högkvalitativa kosttillskott och naturliga skönhetsprodukter och har allt för dig som vill hjälpa din kropp att må bra både på insidan och utsidan. I sortimentet hittar man bland annat kosttillskott, vitaminer, mineraler, näringsämnen, naturlig hudvård, protein, sporttillskott och mat.

- Vi är väldigt glada över att öppna vår första butik i Göteborg city. Läget i Femman är perfekt för oss och en viktig del i vår expansionsplan för Sverige. Vi ser fram emot att fylla vår nya yta med produkter för både in och utsida, säger Daniel Tadic, VD på Holland & Barrett Sverige.

Femman har genomgått en omfattande renovering och är idag en mötesplats som erbjuder en helt ny interiör, öppna miljöer och en spännande blandning av butiker och restaurangkoncept. Det finns ett brett utbud inom mode, skönhet och mat såsom H&M Home, Gina Tricot, aim´n, FeetFirst, Kicks och Sushi Yama. Andra koncept som nyligen har öppnat är Zocalo, Lidl, ONLY och Sayso Hair & Style. Under våren öppnar, förutom Holland & Barrett, även Intimissimi och Jeansbolaget.

- Vi är glada att kunna välkomna Holland & Barrett till Femman som med sitt koncept inom hälsa och friskvård bidrar till att ytterligare stärka Femmans utbud, säger Emanuel Westin, Chef Affärsutveckling butik på Hufvudstaden.
Varje år strömmar drygt 12 miljoner besökare genom Femman som slog upp sina portar 1972. Idag rymmer gallerian ett 60-tal butiker, caféer och restauranger på en yta av 16 000 kvadratmeter och är en del av Nordstan.

Lisa Ander, Projektledare Marknad Hufvudstaden

lisa.ander@hufvudstaden.se