Pelle P expanderar i Göteborg med ny Concept Store i Femman.

I slutet av november öppnar Pelle P dörrarna till 100 kvadratmeter mode i Femman, Göteborg. Kollektionerna bygger på värdeorden: kvalitet, funktion och design och innehåller allt från tekniska sjö- och skidkläder till plagg som lämpar sig såväl på golfbanan som i staden.

Pelle P introducerades på marknaden 2007 och drivs av PPY Production AB med huvudkontor i Billdal utanför Göteborg. Kollektionerna består av funktionskläder såväl som fritidskläder designade för att klara tuffa utmaningar på havet, i bergen eller när du vill känna dig snygg på fritiden. Inspiration och yrkeskunnande kommer från det de kallar True Experience, att bidra till att maximera upplevelser, det är i grund och botten vad Pelle P handlar om. Ingen personifierar detta bättre än seglarlegenden, formgivaren och stilikonen Pelle Petterson. Kläderna testas i deras rätta element och funktioner utvecklas därefter.

Nu expanderar Pelle P med en ny Concept Store i Femman i Nordstan, där man finner kvalitetskläder med genomtänkta detaljer till dam & herr. Butiken öppnar på gallerians övre plan i slutet av november.

- I vår nya Concept Store bjuder vi in kunder till att uppleva varumärket Pelle P fullt ut. Vi är glada över att öppna ny butik i den inspirerande miljö som Femman nu lanserar, säger Cecilia Petterson, grundare av varumärket Pelle P.

Efter en omfattande renovering har Femman skapat en urban och inspirerande shoppingupplevelse i Göteborg med fokus på livsstil, mat och mode. Med sitt centrala läge i Nordstan är Femman en självklar mötesplats för både besökare och invånare i Göteborg med omnejd. Under hösten 2016 har varumärken som Boomerang, Gateau och Granit flyttat in, som snart får sällskap av bland annat Paolo Robertos restaurangkoncept Pane Fresco.

– Det händer mycket i Femman nu och med sin breda kollektion är Pelle P ett starkt tillskott till vårt utbud av livsstilsvarumärken – inte minst med tanke på deras nära anknytning till Göteborg, säger Cathrine Söderström, Chef Affärsutveckling Butik, Hufvudstaden Göteborg.

Louise Kihlberg, Marknadschef Hufvudstaden
louise.kihlberg@hufvudstaden.se

Cathrine Söderström, Chef affärsutveckling butik Hufvudstaden i Göteborg
cathrine.soderstrom@hufvudstaden.se

Femman i Nordstan - den urbana gallerian mitt i Göteborg. På tre plan samlas attraktiva varumärken, caféer och restauranger som H&M, MQ, Gina Tricot, Boomerang, Odd Molly och Naked Juicebar m.fl. I den 15 500 kvm stora gallerian finns 65 butiker, restauranger och caféer som årligen attraherar cirka 11,5 miljoner besökare. Välkommen till Femman!