FEO Media växer och flyttar

Report this content

Den svenska mobilspelsutvecklaren FEO Media befinner sig i en expansiv fas, bland annat tack vare en internationell lansering av den nya produkten Quizkampen på jobbet. Nu förstärks medarbetargruppen, samtidigt som man flyttar in i nya lokaler.

För att möta de nya behoven har FEO Media, som bland annat även står bakom de populära mobilspelen Quizkampen och Pixduel, nyligen anställt flera nya medarbetare som arbetar med teknisk utveckling och utveckling av spelinnehåll. Det ställer även nya krav på HR- och personalorganisationen, som också har förstärkts.

Vid månadsskiftet flyttar FEO Media sin verksamhet till större lokaler vid Skanstull på Södermalm i Stockholm.

- Vi har växt snabbt, från noll till 50 anställda på bara 3 år, så våra lokaler hade blivit för trånga. Men vi vill hålla samman företaget och bygga en företagsanda genom medarbetare med olika bakgrund, språkkunskaper och kompetenser möter varandra i det dagliga arbetet. Nu får vi möjlighet att bygga vidare och växa i gemensamma lokaler, säger Johan Tengå, VD för FEO Media.

FEO Medias huvudinriktning är mobilspel som kombinerar spel och frågesport med lärande, genom ”gamification”, även kallat ”spelifiering”. Bland annat används Quizkampen på jobbet som ett stöd i läkarutbildningen vid Uppsala universitet och för att skola in nyanställda i det stora franska energibolaget EDF.

Johan Tengå, VD, Johan@feomedia.com, 070 – 855 43 23
Emelie Eriksson, Presskontakt FEO media, Emelie@wisecomm.se, 070 – 810 04 30

Om FEO Media
FEO Media AB är ett svenskt företag som huvudsakligen arbetar med att utveckla mobilspel. FEO Media är internationellt verksamt och står bland annat bakom spelet Quizkampen (QuizClash), som finns i flera lokalt språkanpassade versioner. Andra produkter är spelet Pixduel, som finns i USA och Storbritannien, samt en variant av Quizkampen, kallad Quizkampen på jobbet (QuizClash Enterprise), där speltekniken används för internutbildning inom företag. Bolaget har huvudkontor i Stockholm. Mer information finns på: www.feomedia.com