Ferronordic Machines styrelseledamot Martin Leach avliden

Stockholm den 3 november 2016

Det är med stor sorg vi meddelar att vår vän och styrelseledamot Martin Leach gått bort efter en tids sjukdom. Martin har varit ledamot och vice ordförande i Ferronordic Machines styrelse sedan bolaget grundades 2010. Under de senaste åren har Martin även varit ordförande i styrelsens revisionsutskott.

Efter Martin Leachs bortgång kommer Ferronordic Machines styrelse att bestå av sex ledamöter. Styrelsen avser att utse ny ordförande för revisionsutskottet så snart som möjligt.

Ferronordic Machines är den auktoriserade återförsäljaren för Volvo Construction Equipment och Terex Trucks i Ryssland. Bolaget är även officiell återförsäljare för Dressta i Ryssland. I vissa delar av Ryssland har Ferronordic Machines även utsetts till eftermarknadsåterförsäljare för Volvo och Renault Trucks, samt återförsäljare för Volvo Penta. Ferronordic Machines påbörjade sin verksamhet 2010 och har därefter expanderat i snabb takt över Ryssland. Bolaget är väl etablerat i samtliga federala distrikt med nästan 70 anläggningar och ca 750 anställda. Ferronordic Machines vision är att betraktas som det ledande service- och försäljningsföretaget på CIS-marknaderna. Ferronordic Machines preferensaktier är noterade på NASDAQ OMX First North Premier. Bolaget har utsett Avanza Bank AB som Certified Adviser.

www.ferronordic.ru

Anders Blomqvist, Finans- och ekonomidirektör samt IR-ansvarig, Tel: +46 8 5090 7280, eller e-post: pr@ferronordic.ru

Ferronordic Machines offentliggör denna information i enlighet med lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 3 november 2016, 13:00 CET.