Arbeta säkrare med tåliga löstagbara hårddiskar

Report this content

Fibersystem har utvecklat en ny lösning för robusta flyttbara hårddiskar, byggd för verksamheter med mycket höga krav på både tillgänglighet och fysisk datasäkerhet.

För företag och myndigheter i alla storlekar är löstagbara hårddiskar ett pålitligt, kostnads­effektivt och framför allt säkert sätt att hantera datalagring, backup eller arkivering. Med sin stora erfarenhet av IT-produkter för extremt högt ställda säkerhetskrav har Fibersystem utvecklat en lösning för löstagbara diskar som kombinerar högsta driftsäkerhet och flexibilitet i ett system med lång livslängd.

Med Fibersystems lösning skyddas de flyttbara enheterna av ett tåligt hölje i aluminium med stryktåliga kontaktdon. Det innebär att diskarna klarar ett intensivt dagligt bruk där de ofta sätts in och tas ut ur datorer. Låga EMC-värden är en annan fördel. Bland många möjliga tillämpningar finns klassrumsdatorer, videoövervakning, arkivering, backup, katastrofskydd och dataskydd i känsliga och säkerhetsklassade verksamheter.

– Vi vill sätta en ny standard för flyttbara diskar i krävande miljöer. Vår nya lösning bygger på ett systemtänkande med en mycket robust design där vi genomgående använder kvalitetskomponenter. Tillsammans med vår filosofi med långa produktlivscykler borgar det för en trygg investering, säger Thomas Axaeus, försäljningschef på Fibersystem.

Varje flyttbar enhet rymmer en 2,5-tums SATA-hårddisk eller motsvarande SSD-enhet. Stöd finns för SATA-1 och SATA-2 (6 Gbit/s). Lösningen kan integreras i såväl fristående datorer som rackmonterade servrar.

För frågor och mer information, kontakta:

Thomas Axaeus, försäljningschef, 0708-33 71 91, thomas.axaeus@fibersystem.se

Om Fibersystem

Fibersystem är ett svenskt innovationsföretag som utvecklar och marknadsför produkter för fiberoptisk kommunikation och IT-säkerhet. Produkterna används inom infrastruktur, medicin, säkerhet och industri. Fibersystem är också distributör för världsledande leverantörer som kompletterar företagets egenutvecklade teknik. www.fibersystem.se

Taggar:

Citat