Anders Knave ny ordförande för Film&TV-Producenternas TV-styrelse

På en välbesökt årsstämma på Hotel Reisen i Stockholm igår kväll valdes styrelser för produktionsbolagens branschorganisation Film&TV-Producenterna.

Till ny ordförande för Film&TV-Producenternas TV-sektion valdes Anders Knave, VD på Titan. Knave tar över efter Robert Aschberg som lämnar klubban över efter sju år på ordförandeposten.

-Mycket hedrande, men framför allt har vi ett viktigt jobb framför oss. Vi behöver hitta möjligheter att värna kvaliteten i våra produktioner, hitta nya affärsmodeller samt få våra kunder att förstå att vi behöver agera tillsammans för att positionera framtidens TV som en viktig och tung näring i det digitala medielandskapet. I förändringstider uppstår möjligheter och det är genom dem vi ska stärka vår, och med det våra kunders, position, säger Anders Knave.

Som ordinarie ledamöter till styrelse och sektionsstyrelser valdes:

Styrelse Film&TV-Producenterna
Björn Rosengren (ordf), Charlotta Denward (Avanti Film), Patrick Ryborn (Unlimited Stories), Erika Wasserman (Idyll), Cornelia Opitz (FLX), Henrik Lagercrantz (Social Club), Lia Eliasson (B-Reel), Anders Knave (Titan), Tesso Akander (Strix), Anders Sundberg (Brand New Content)

Styrelse Film&TV-Producenternas TV-sektion
Anders Knave (Titan), ordf., Anders Sundberg (Brand New Content), Johan Idering (Warner Bros), Björn Persson (Meter), Tesso Akander (Strix), Lars Beckung (Nexiko), Matilda Snöwall (Mastiff), Anna Rydin (Elk), Cia Hedenström (Thelma/Louise)

Styrelse Film&TV-Producenternas Filmsektion
Charlotta Denward (Avanti Film), ordf., Patrick Ryborn (Unlimited Stories), Linda Hambäck (Lee Film), Stefan Baron (Nice Drama), Fredrik Wikström Nicastro (Tre Vänner), Lena Rehnberg (Stella Nova Film), Mimmi Spång (Garagefilm), Erika Wasserman (Idyll)

Styrelse Film&TV-Producenternas Reklamfilmssektion
Cornelia Opitz (FLX), ordf., Henrik Lagercrantz (Social Club), Lia Eliasson (B-Reel), Andreas Hultgren, Johan Lindström (Indio), Ylva Axell (Bacon STH), Jenny Serneholt (Folke Film), Claes Dietmann (Fido)

För mer information kontakta:

Björn Rosengren, ordförande                      0707 14 11 11
Anders Knave, ordförande tv-sektionen      0708 44 47 30