Ny styrelse i Fingerprint Cards AB

NY STYRELSE I FINGERPRINT CARDS AB Till nya styrelseledamöter i Fingerprint Cards AB (publ) har föreslagits följande personer: Jan Danielsson, styrelsens ordförande, ordförande IFS AB, (nyval) Peter Augustsson, vd SAAB Automobile AB, (nyval) Perc Brodén, koncernchef Elektronikkedjan Expert, (nyval) Claes-Göran Fridh, vd Affärsstrategerna AB, (omval) Lennart Carlson, vd Fingerprint Cards AB, (omval) Bakom ovanstående förslag till ny styrelse står ägare, som företräder 67% av rösterna i bolaget. Genom redovisade förslag till nyval till styrelsen kommer Fingerprint Cards att tillföras en gedigen industriell kompetens och ett brett kontaktnät. Styrelsens nuvarande ordförande Bo Ahlén kommer att utses till vice vd med ansvar för avtals- och informationsfrågor. Ordinarie bolagsstämma med aktieägarna i Fingerprint Cards AB kommer att hållas den 17 maj. Lennart Carlson Verkställande direktör För mer information, kontakta: Lennart Carlson Vd Tel: 031 - 100675 E-mail: lennart.carlson@fingerprint.se www.fingerprint.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/31/20000331BIT00330/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/31/20000331BIT00330/bit0002.pdf