Egen incheckning nu även på anslutningsflyg

Finnair utökar kundservicen: Egen incheckning nu även på anslutningsflyg Nu kan Finnairs passagerare även checka in på anslutningsflyg via självbetjäningsautomaterna vid flygplatserna Helsingfors-Vanda och Stockholm Arlanda. De kan även checka in returresan samtidigt när den avgår inom 24 timmar. - Utbudet av självbetjäningstjänster på flygplatserna ökar stadigt, säger Riku Helminen, Finnairs Sverigechef. Tjänsterna kan utnyttjas då den första sträckan i flygningen opereras av Finnair och med Finnairs flygnummer på biljetten. Det anslutande flyget kan vara en så kallad code-share flygning eller opereras av ett annat flygbolag. Utnyttjandet av självbetjäningstjänster är snabbt och enkelt, det är bara att sticka in biljetten i automaten och sedan följa instruktionerna på bildskärmen. Passagerare med e-ticket utnyttjar sig av Finnairs Plus eller det kreditkort som man använt för att identifiera sig via automaten. Även om man inte utnyttjar sitt kort för identifiering är det möjligt att använda sig av självbetjäningsautomaten: automaten frågar och passageraren fyller i flygdetaljerna. Passagerare med enbart handbagage kan fortsätta direkt till avgångsterminalen efter incheckningen. Vid Helsingfors-Vanda Flygplats kan kontrollerat bagage lämnas vid disk nummer 219 eller 220 och på Arlanda flygplats vid disk 21. För närmare information kontakta gärna: Jaana von Harpe-Ågren, Marknadskoordinator, 08-679 00 36, mobil 070-776 61 09 e-post: jaana.von.harpe@finnair.com Finnair är marknadsledare för trafik från och till Finland och gateway för trafik till Fjärran Östern via Helsingfors. Omsättningen 2002 var 1,639 miljoner euros och vinsten före skatt 54,4 miljoner euros. Finnair är medlem i alliansen oneworld med 260 000 anställda i över 130 länder och flyg till 550 destinationer över hela världen. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/17/20031117BIT00850/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/17/20031117BIT00850/wkr0002.pdf