Finnair adderar avgångar till Moskva och Sankt Petersburg

Efter en ökad efterfrågan och i linje med Finnairs expansionsstrategi utökar flygbolaget sina avgångar från Helsingfors till Moskva och Sankt Petersburg. Genom satsningen stärks Finnairs förbindelse mellan Ryssland och flygbolagets nätverk i Asien, Nordamerika samt Europa.

Finnair presenterar i dag nya avgångar till Moskva och Sankt Petersburg. Den 31 mars nästa år utökas rutterna med varsin ny avgång som kommer trafikeras dagligen och året runt. Flighterna kommer att flygas med Embraer 190-flygplan. Tack vare de nya avgångarna kommer rutterna till Moskva och Sankt Petersburg att trafikeras med 28 respektive 27 flighter i veckan.

– Vi är glada över att kunna utöka våra förbindelser till Moskva och Sankt Petersburg som ett svar på en ökad efterfrågan från våra kunder. Båda destinationerna är prioriterade marknader för Finnair. Nästa år firar vår Sankt Petersburgs-rutt dessutom 55-årsjubileum, säger Robert Lönnblad, Skandinavienchef på Finnair.

För svenska resenärer kommer de nya avgångarna erbjuda ökad flexibilitet i resor till Ryssland. De nya frekvenserna från Moskva och Sankt Petersburg sammanfaller väl med Finnairs avgångar till Nordamerika. De kommer dessutom att erbjuda resenärer från Moskva och Sankt Petersburg bra anslutning till Finnairs breda nätverk i Asien och Europa.

För mer information kontakta:
Finnair Communications
Mail: comms@finnair.com
Tel: +3589-818 40 20

Robert Lönnblad, Skandinavienchef Finnair
Mail: robert.lonnblad@finnair.com
Tel: +4670-783 74 23

Maria Gertell, presskontakt
Mail: maria.gertell@agency.se

Om Finnair:
Finnair erbjuder resor mellan Asien, Europa och Nordamerika med fokus på snabba förbindelser via Helsingfors. Varje år flyger över elva miljoner passagerare med flygbolaget som ansluter 19 större städer i Asien och sju städer i Nordamerika och Centralamerika med över 100 destinationer i Europa. Finnair är ledande inom miljöfrågor och är det första europeiska flygbolaget att trafikera nästa generations ekosmarta Airbus A350 XWB-flygplan. Det är den enda flygplansmodellen i historien som blivit antagen på klimatorganisationen Carbon Disclosure Projects lista, The Leadership Index. Finnair är det högst rankade flygbolaget i Norden och det enda som belönats med fyra stjärnor av Skytrax och är medlem i alliansen oneworld som är en sammanslutning av femton av världens ledande flygbolag.

Taggar: