Finnair och Finavia i unikt samarbete: Nu lanseras filmen East and West Side Story

Finnair och Finavia har i 35 år kopplat samman öst och väst via Helsingfors. För att fira denna prestation har de gemensamt släppt en unik kortfilm som är den första i sitt slag skapad av ett flygbolag och en flygplats. Kortfilmen heter East and West Side Story och handlar om meningsfulla möten som inträffar när människor reser.

East and West Side Story följer en berömd författare som behöver avskildhet när hela världen vill sätta henne i rampljuset. Historien utspelar sig på tre kontinenter och sträcker sig från USA i väst till Korea i öst. Precis som titeln också antyder har filmen två olika regissörer: Young-Wok Paik från Korea, även känd som ”Wookie”, och Johan Storm från Sverige. De båda regissörerna har gjort varsin tolkning av samma berättelse och filmen är producerad av B-Reel Films, som även producerat Bergman: ett år i livet. Huvudrollerna spelas av Anne Bergstedt, känd från Boardwalk Empire och Black Swan, och Jae Hoon som bland annat medverkat i One Day Maybe.

Filmen är ett utmärkt exempel på hur företag kan marknadsföra sig genom underhållning för att berätta mer känslosamma historier och nå en ännu större publik runt om i världen. East and West Side Story hade premiär den 6 september på Helsingfors flygplats, där en flygplanshangar omvandlades till en biosalong för en kväll. Värd för filmpremiären var den etablerade Hollywood-filmskaparen Renny Harlin, som är en av de mest eftertraktade regissörerna i Kina.

Se filmen: https://youtu.be/NIU1h-ugydY

Se kampanjsajten: https://www.matchmadeinhel.com

Se pressmaterial: https://www.matchmadeinhel.com/media

För mer information kontakta:
Robert Lönnblad, Skandinavienchef Finnair
Mail: robert.lonnblad@finnair.com
Tel: +4670-783 74 23

Carolina Laurén, presskontakt
Mail: carolina@agency.se
Tel: +4673-316 34 20

Om Finnair:
Finnair erbjuder resor mellan Asien, Europa och Nordamerika med fokus på snabba förbindelser via Helsingfors. Varje år flyger över elva miljoner passagerare med flygbolaget som ansluter 19 större städer i Asien och sju städer i Nordamerika och Centralamerika med över 100 destinationer i Europa. Finnair är ledande inom miljöfrågor och är det första europeiska flygbolaget att trafikera nästa generations ekosmarta Airbus A350 XWB-flygplan. Det är den enda flygplansmodellen i historien som blivit antagen på klimatorganisationen Carbon Disclosure Projects lista, The Leadership Index. Finnair är det högst rankade flygbolaget i Norden och det enda som belönats med fyra stjärnor av Skytrax och är medlem i alliansen oneworld som är en sammanslutning av femton av världens ledande flygbolag.

Taggar: