Finnair utökar antalet avgångar till Ryssland

Från den 10 april utökar Finnair antalet flygavgångar till Moskva och S:t Petersburg. Satsningen är ett led i att stärka flygförbindelserna mellan Ryssland och Finnairs europeiska, amerikanska och asiatiska destinationer. Via Helsingfors blir resandet till Ryssland också mer flexibelt för affärsresenärer från norra och västra Sverige.

Finnair kommer framöver att erbjuda fler flygavgångar till Moskva och S:t Petersburg i Ryssland för att ytterligare förbättra förbindelserna mellan Europa, Asien och Amerika. Från och med den 10 april fördubblas antalet avgångar mellan Helsingfors och Moskva till två dagliga flyg mellan de båda huvudstäderna. Via Moskva kan resenärer smidigt ansluta till Finnairs Hong Kong- och Singaporeflygningar. I samarbete med Aeroflot Russian Airlines görs dessutom två dagliga returflygningar till Helsingfors. De nya avgångarna kommer att ske med flygplansmodellen Embraer 190.

Från och med den 23 april adderas ytterligare sex flygningar per vecka mellan Helsingfors och S:t Petersburg, för att ytterligare knyta samman Ryssland med Finnairs breda europeiska destinationsnätverk. Med över 70 destinationer har Finnairs resenärer möjlighet att via Helsingfors lämna Europa på morgonen och återvända tillbaka på kvällen. Totalt genomförs då 20 avgångar per vecka mellan städerna. Flygningarna kommer att ske med modellen ATR.

– Framförallt kommer denna satsning möjliggöra smidigare resor till Ryssland för affärsresenärer från norra och västra Sverige via Helsingfors. Ytterligare avgångar och fler alternativ innebär också större flexibilitet och smidigare resor för våra svenska resenärer genom ännu tätare förbindelser mellan vår Helsingforshub och övriga destinationer i Finnairs internationella nätverk, säger Robert Lönnblad, Skandinavienchef på Finnair.

För mer information kontakta,
Per Sangrud, presskontakt Finnair
Mail: per@agency.se Tel: 070-203 46 50

Om Finnair:
Finnair erbjuder resor mellan Asien, Europa och Nordamerika med fokus på snabba förbindelser via Helsingfors. Varje år flyger över tio miljoner passagerare med flygbolaget som ansluter 17 större städer i Asien och tre städer i Nordamerika med över 60 destinationer i Europa. Finnair är ledande inom miljöfrågor och är det första europeiska flygbolaget att trafikera nästa generations ekosmarta Airbus A350 XWB-flygplan. Det är den enda flygplansmodellen i historien som blivit antagen på klimatorganisationen Carbon Disclosure Projects lista, The Leadership Index. Finnair är det högst rankade flygbolaget i Norden och det enda som belönats med fyra stjärnor av Skytrax och är medlem i alliansen oneworld som är en sammanslutning av femton av världens ledande flygbolag.

Taggar: