Finnair vinner 2018 TripAdvisor Travelers’ Choice Awards

Finnair har utsetts till en av vinnarna på 2018 TripAdvisor Travelers’ Choice™ Awards för flygbolag i kategorin Travellers Choice Major Airline-Europe. Till grund för utmärkelsen ligger recensioner som användare i resenätverket TripAdvisor har lämnat.

Genom Travelers’ Choice™ Awards har TripAdvisor nu utsett världens främsta flygbolag baserat på kvantitet och kvalitet av recensioner och betyg som samlats in globalt under en tolvmånadersperiod. Utmärkelsen är mycket ärofylld eftersom den helt och hållet grundar sig på recensioner som användare på TripAdvisor har lämnat det senaste året.

– Vi är mycket glada över detta erkännande från våra kunder. Recensioner spelar en stor roll när resenärer planerar och bokar resor med ett flygbolag. De är också viktiga när det kommer till utvecklingen av ett flygbolags kundservice. Vi har lanserat flera nyheter för att göra flygresor mer bekväma, exempelvis ett serviceutbud som är inspirerat av våra nordiska rötter och investeringar i digitala innovationer. Vi utökar just nu Finnairs nätverk och stävar alltid efter att vara bäst bland de bästa när det kommer till service, kvalitet och kundnöjdhet även i framtiden, säger Piia Karhu, Senior Vice President för kundservice på Finnair.

– Vi är stolta över att presentera TripAdvisor-nätverkets favoritflygbolag och uppmärksamma de som erbjuder de bästa flygupplevelserna runt om i världen, vilket inkluderar Finnair. Eftersom flygbranschen ständigt introducerar nya biljettalternativ och utökar sina utbud av erbjudanden ombord fortsätter konsumenter att söka efter de bolag som levererar både värde och en kvalitetsupplevelse. Travelers' Choice Awards uppmärksammar de flygbolag som överstiger passagerarnas förväntningar och som tilldelats toppbetyg, säger Bryan Saltzburg, Senior Vice President och General manager på TripAdvisor Flights.

Under 2018 har Finnair även tilldelats utmärkelsen Best Business Class Award av det kinesiska magasinet Travel & Leisure. Finnair blev dessutom utsedd till Best European Airline på TTG China Travel Awards för tredje året i rad.

För att ta del av samtliga vinnare i 2018 Travelers’ Choice™ Award, besök www.tripadvisor.com/TravelersChoice. Resenärer kan också följa tävlingen på Twitter på #travelerschoice.

För mer information kontakta,
Robert Lönnblad, Skandinavienchef Finnair
Mail: robert.lonnblad@finnair.com

Carolina Laurén, presskontakt
Mail: carolina@agency.se

Om Finnair:
Finnair erbjuder resor mellan Asien, Europa och Nordamerika med fokus på snabba förbindelser via Helsingfors. Varje år flyger över elva miljoner passagerare med flygbolaget som ansluter 19 större städer i Asien och sju städer i Nordamerika och Centralamerika med över 100 destinationer i Europa. Finnair är ledande inom miljöfrågor och är det första europeiska flygbolaget att trafikera nästa generations ekosmarta Airbus A350 XWB-flygplan. Det är den enda flygplansmodellen i historien som blivit antagen på klimatorganisationen Carbon Disclosure Projects lista, The Leadership Index. Finnair är det högst rankade flygbolaget i Norden och det enda som belönats med fyra stjärnor av Skytrax och är medlem i alliansen oneworld som är en sammanslutning av femton av världens ledande flygbolag.

Om TripAdvisor:
TripAdvisor, världens största sajt för resor*, gör det möjligt för resenärer att utnyttja varje resa till dess fulla potential. Med över 600 miljoner recensioner och omdömen har TripAdvisor världens största urval av reseupplevelser – cirka 7,5 miljoner boenden, flygbolag, aktiviteter och restauranger. Därmed erbjuder de resenärer visdom från massorna för att hjälpa till att bestämma var de ska bo, hur de ska flyga, vad de ska göra och var de ska äta. TripAdvisor jämför också priser på mer än 200 hotellbokningssajter så att resenärer kan hitta det lägsta priset på det hotell som är rätt för dem. TripAdvisors sajter finns tillgängliga på 49 marknader och är hemarena för världens största resenätverk med i genomsnitt 455 miljoner unika besökare per månad** som alla vill få ut det mesta av varje resa. TripAdvisor: Know better. Book better. Go better.

Dotterbolag och delägare i TripAdvisor, Inc. (NASDAQ: TRIP) äger och driver en portfölj av webbplatser under 20 andra resevarumärken inom media:

www.airfarewatchdog.comwww.bookingbuddy.comwww.citymaps.comwww.cruisecritic.comwww.familyvacationcritic.comwww.flipkey.comwww.thefork.com (inklusive www.lafourchette.comwww.eltenedor.comwww.iens.nl och www.dimmi.com.au), www.gateguru.comwww.holidaylettings.co.ukwww.holidaywatchdog.com,www.housetrip.comwww.jetsetter.comwww.niumba.comwww.onetime.comwww.oyster.comwww.seatguru.comwww.smartertravel.comwww.tingo.comwww.vacationhomerentals.com och www.viator.com.

* Källa: comScore Media Metrix för TripAdvisor sajter över hela världen, oktober 2017
** Källa: TripAdvisors loggfiler, unika besökare i genomsnitt per månad, Q3 2017

Taggar: