Finnairs reguljärtrafik ökar med 47 procent

Finnairs reguljärtrafik ökar med 47 procent Finnairs reguljära flygtrafik ökade med 47,6 procent under april månad. Under månaden flög Finnair Group Airlines 690 000 passagerare, vilket är 28 procent fler än i april 2003. Den reguljära trafiken ökade med 47,6 procent mot förra året och den sammanlagda flygtrafiken för både reguljär- och chartertrafik ökade med 36,0 procent i jämförelse med april 2003. Kapacitetsutnyttjandet, kabinfaktorn var 66,7 procent, en ökning mot 2003 med 11,2 procent. Trots att förra årets siffror påverkades negativt av SARS och kriget i Irak så ökade och ökar efterfrågan stadigt, siffrorna för 2003 visar totalt en ökning med 11,8 procent i jämförelse med motsvarande tid 2002. Punktligheten vid de reguljära avgångarna var 93,7 procent, baserad på en 15 minuters standard, vilket är densamma som för 2003. Finnairs dotterbolag Aero Airlines AS som opererar sträckan Tallinn-Helsingfors transporterade 12 100 passagerare, en ökning med 13 procent, medan Nordic Airlink transporterade 51,500 passagerare på sina Stockholmsbaserade destinationer Oslo, Köpenhamn, Göteborg och Luleå. För närmare information: http://www.finnairgroup.com/linked/en/sijoittaja/Monthly_traffic_data_Apr_2004.pdf Christer Haglund, Informationsdirektör, tel. +358 40 555 1007 Finnair är marknadsledare för trafik från och till Finland och gateway för trafik till Fjärran Östern via Helsingfors. Omsättningen 2003 var 1,557.6 miljoner euros. Finnair är medlem i alliansen oneworld med 260 000 anställda i över 130 länder och flyg till 550 destinationer över hela världen. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/05/13/20040513BIT20280/wkr0006.pdf