Utökar sitt utbud under vintersäsongen: Finnairs största expansion någonsin

Under den kommande vintersäsongen står Finnair inför sin största expansion någonsin. Genom sin hubb på Helsingfors flygplats med möjlighet till snabba anslutningar erbjuder Finnair ett av det mest tillförlitliga och bekväma nätverket av anslutningar till flera viktiga destinationer i Europa, Asien och Nordamerika. Under vintersäsongen erbjuder Finnair 20 interkontinentala destinationer, över 100 destinationer i Europa och en betydande ökning av kapacitet för destinationer i finska Lappland.

Som en del av Finnairs tillväxtstrategi utökar flygbolaget sitt utbud under vintersäsongen. Under november öppnar Finnair totalt tre nya linjer. Först ut är en ny linje till Goa, Indien som öppnar den 1 november. Nya linjer till Puerto Vallarta, Mexiko och Puerto Plata, Dominikanska republiken öppnar den 5 respektive 30 november. Den 1 december öppnar Finnair ytterligare en ny linje till Havanna, Kuba.

— I vinter genomgår vi den största expansionsfasen i flygbolagets 94-åriga historia. Vi öppnar flera nya destinationer och utökar vårt nätverk. Vi utökar även vår flotta inklusive våra elva Airbus A350, vilket ger kapacitet till finska Lappland och tar viktiga steg i vår kundupplevelse, säger Juha Järvinen, handelschef på Finnair.

Ökad efterfrågan på Lappland
Tack vare en fortsatt ökad efterfrågan på finska Lappland som turistmål expanderar Finnair sin kapacitet till flera av landskapets flygplatser under den kommande vintersäsongen. Från och med mitten av december börjar Finnair flyga nya non-stopflygningar till Lappland från London Gatwick, Paris och Zürich. Finnair ökar också sin kapacitet från Helsingfors till flera flygplatser i området under hela vintersäsongen.

Finnair flyger till följande interkontinentala destinationer:

• 16 gånger per vecka till Bangkok
  • 14 gånger per vecka till Tokyo Narita i samarbete med Japan Airlines
  • 10 gånger per vecka till Hong Kong
  • 7 gånger per vecka till Seoul, Peking, Shanghai, Singapore och New York JFK
  • 6 gånger per vecka till Delhi
  • 5 gånger per vecka till Osaka och Nagoya
  • 3 gånger per vecka till Chongqing, Phuket och Miami
  • 2 gånger per vecka till to Goa, Havana och Krabi
  • 1 gång per vecka till Puerto Vallarta, Puerto Plata och Ho Chi Minh City

För mer information kontakta,
Robert Lönnblad, Skandinavienchef Finnair
Mail: robert.lonnblad@finnair.com

Om Finnair:
Finnair erbjuder resor mellan Asien, Europa och Nordamerika med fokus på snabba förbindelser via Helsingfors. Varje år flyger över tio miljoner passagerare med flygbolaget som ansluter 19 större städer i Asien och sju städer i Nordamerika och Centralamerika med över 100 destinationer i Europa. Finnair är ledande inom miljöfrågor och är det första europeiska flygbolaget att trafikera nästa generations ekosmarta Airbus A350 XWB-flygplan. Det är den enda flygplansmodellen i historien som blivit antagen på klimatorganisationen Carbon Disclosure Projects lista, The Leadership Index. Finnair är det högst rankade flygbolaget i Norden och det enda som belönats med fyra stjärnor av Skytrax och är medlem i alliansen oneworld som är en sammanslutning av femton av världens ledande flygbolag.

Taggar: