First Camp förvärvar campingdestinationerna Oknö och Åhus från Regenbogen AG

First Camp växer och de idag 14 destinationerna utökas med ytterligare två högklassiga campingar med bästa läge. Oknö i Mönsterås, Småland och Åhus utanför Kristianstad i Skåne förvärvas via köp av den ledande tyska campingaktören Regenbogen AGs svenska dotterbolag Regenbogen Sverige AB. I samband med köpet startas även ett samarbete över landsgränserna.

Oknö

Åhus

First Camp, som är Sveriges ledande campingkedja tar idag över ägandet och den praktiska driften av de två campingdestinationerna Oknö och Åhus.

”Vi är mycket glada över att kunna förstärka vårt erbjudande med ännu fler campingmöjligheter för våra gäster. Vi ser också med spänning fram emot det fortsatta samarbetet och utbytet av erfarenhet, produkter och kunskap med Regenbogen AG som precis som vi brinner för det oslagbara semesteralternativet camping”, säger Unni Åström, VD First Camp.

”Vi är väldigt nöjda med att First Camp tar över våra svenska anläggningar. Vi ville vara säkra på att de utvecklades av rätt aktör och vi kommer nu inleda ett fördjupat samarbete med First Camp för att kunna erbjuda våra gäster en fantastisk semesterupplevelse i Sverige samtidigt som First Camps gäster kan få del av våra tyska anläggningar”, säger Rüdiger Vosshall, VD Regenbogen AG.

Ett samarbete mellan aktörerna, som båda står för högklassig camping i Sverige respektive Tyskland initieras i och med förvärvet. Med gästnyttan i fokus kommer dessutom flera av First Camps erbjudanden att kunna nyttjas av Regenbogens gäster när de semestrar i Sverige.

För mer information, vänligen kontakta:
Unni Åström
VD/Koncernchef
First Camp Sverige AB
Tfn +46 31 773 07 00
Mobil +46 73 438 44 33
Unni.astrom@firstcamp.se

First Camp
är Sveriges ledande campingkedja med upplevelser och gemenskap i vacker naturmiljö. Bolaget finns på 14 destinationer från Malmö i söder till Luleå i norr. First Camp har årligen över en miljon gästnätter fördelade på 1100 stugor och mer än 5 000 campingtomter. Läs mer på www.firstcamp.se

Regenbogen AG
grundades 1991 i den nordtyska kuststaden Kiel och har utvecklats till marknadsledande inom högklassig camping och rekreationscenter i Tyskland. Antingen gästerna väljer tält, husvagn eller sommarstuga registreras drygt 700 000 gästnätter varje år på företagets tolv anläggningar i Tyskland och Sverige. Regenbogens rykte som trendsättande i branschen förstärks med erbjudande som animerade barnfilmer. musikaliska shower, kulinariska evenemang, temakvällar liksom SPA-anläggningar, privata badrum för campinggäster och högklassig in-house gastronomi. Det helägda familjeföretaget är noterade på börsen sedan 2002. www.regenbogen.ag

Taggar:

Om oss

First Camp är Sveriges ledande campingkedja med upplevelser och gemenskap i vacker naturmiljö. Bolaget finns på 17 destinationer från Malmö i söder till Luleå i norr. First Camp har årligen över en miljon gästnätter fördelade på ca 1000 stugor och mer än 5 300 campingtomter. Läs mer på www.firstcamp.se

Snabbfakta

First Camp växer och inför årets säsong 2016 utökas de idag 14 destinationerna med ytterligare två högklassiga campingar med bästa läge. Oknö i Mönsterås, Småland och Åhus utanför Kristianstad i Skåne förvärvas via köp av den ledande tyska campingaktören Regenbogen AGs svenska dotterbolag Regenbogen Sverige AB. I samband med köpet startas även ett samarbete över landsgränserna.

Citat

Unni Åström, VD First Camp