Folkfest när ny äventyrsgolfbana på First Camp Karlstad invigs

På onsdag invigs den spektakulära äventyrsgolfbanan med värmlandstema på First Camp Karlstad-Skutberget. En helt ny äventyrsgolfbana med 18 hål och som är tävlingsklassad. Detta firas med folkfest på campingen – live musik, tävlingar, ansiktsmålning och straffsparkar på First Camps egen maskot Blix är några av aktiviteterna under onsdagskvällen.

Klarälven, varglyan och Karlstadbron är exempel på några av hålen på banan med värmlandsanknytning, där även Svenska Rallyt har sitt eget hål. Äventyrsgolfbanan är unik i sitt slag och har utformats och byggts av leverantören Sago i samråd med personal på First Camp Karlstad.

– Det här är en stor satsning och vi ser fram emot att nu öppna upp för campinggäster och övriga besökare. Vi hoppas detta kommer att glädja många och att det kommer bli ett nytt spännande utflyktsmål för alla i Karlstad med omnejd, säger Unni Åström, VD First Camp.

Den nya äventyrsgolfbanan är första delen i satsningen på First Camp Karlstad-Skutberget. När alla formaliteter är klara är nästa steg ett nytt centrumhus, servicehus och stugor samt ännu fler möjligheter till olika aktiviteter.

– First Camp Karlstad-Skutberget är en fantastisk camping vid Vänerns vackra strand. Satsningen på äventyrsgolfbanan är vi mycket stolta över och övertygade att den kommer att uppskattas av våra gäster. Vi kommer att satsa på att öppna äventyrsgolfbanor även på andra destinationer, säger Unni Åström, VD First Camp.

Detta händer på invigningen den 29 juni:

18.00               First Camps VD Unni Åström invigningstalar

18.10               Bandet klipps och anläggningen öppnas upp för besökare

De tio första besökarna får en guldbiljett som ger fritt spel på banan. Övriga besökare får spela för halva priset fram till 22.00

18.10-20.00     Aktiviteter och tävlingar

• Straffspark på Blix – alla barn som deltar får överraskning
  • Segwaytävling – utmana varandra och vinn voucher för spel på äventyrsgolfbanan
  • Trampbilsrace – utmana varandra och vinn voucher för spel på äventyrsgolfbanan
  • Ansiktsmålning för barn
  • Livemusik

För mer information, vänligen kontakta:
Unni Åström