• FishBrain/

FishBrain och dess användare har god fiskelycka - passerar 100 000 användare och 50 000 fångster

Report this content

Fisket går bra för FishBrain och dess användare - det är nu över 100 000 registrerade användare av FishBrains mobilapp och sociala nätverk för sportfiskare och 50 000 fångster har loggats över hela världen.

FishBrain är den globalt ledande appen och sociala nätverket för sportfiske som hjälper sportfiskare på alla nivåer att fånga mer och större fisk. Med FishBrains app kan fiskare över hela världen logga sina fiskepass och fångster på ett superenkelt sätt och dela dem med andra fiskare. Appen hjälper också till med rekommendationer om när, var och hur man ska fiska för att öka chansen att fånga drömfångsten.
FishBrain lanserades globalt i mars, 2013, efter en lyckad beta-test i Sverige. De flesta av de 100 000 registrerade användarna finns i USA följt av Sverige, Storbrittannien och Australien.

“Jag är riktigt nöjd med takten som vi växer och av den positiva responsen från sportfiskare över hela världen. Vi var övertygade om att de skulle finnas fler fiskare som oss som gärna tog lite hjälp av tekniken för att fånga drömfisken och kunna dela den med andra och nu har vi sett att det stämde. Med några nya funktioner som vi kommer släppa snart kommer vi växa ännu snabbare och göra appen ännu bättre och kul att använda”, säger Johan Attby, VD på FishBrain.

Sportfiske är en global megamarknad - 200 miljoner har fiske som hobby världen över. I USA finns det 40 miljoner sportfiskare, vilket är fler än som spelar golf och tennis tillsammans, och omsättningen för den amerikanska sportfiskeindustrin är hela 45 miljarder dollar per år.
FishBrain-appen finns både för Android och iOS och laddas ner här: www.fishbrain.com/googleplay och www.fishbrain.com/appstore

Marcus Fransson

CMO

marcus@fishbrain.com