Fitstar by Fitbit lanserar nydesignade appen Fitstar Personal Trainer

I den nydesignade appen finns nya personliga tränare, fler övningar och skräddarsydd musik. Detta ska öka din motivation och se till att du når dina träningsmål snabbare.

LAS VEGAS – CES monter #44006 – 5 januari, 2017 – Idag lanserar Fitstar by Fitbit en helt ny app-upplevelse, som hjälper dig att uppnå dina träningsmål genom en förbättrad personlig och guidad träningsresa. Den nya appen Fitstar Personal Trainer® innehåller skräddarsydda träningspass och rekommendationer baserade på dina Fitstar- och Fitbit-aktiviteter. Bättre vägledning och coachning hjälper dig att träna smartare och få ut det mesta av din Fitbit. Det finns även nya tränare att välja mellan, nya övningar, skräddarsydd musik och ett nytt uppdaterat utseende för mer inspiration.

Fitstar Personal Trainer hjälper dig att komma i form när som helst och var som helst, oavsett om du är hemma eller på resande fot. Appen har fyra omfattande träningsprogram med hundratals olika rörelser, samt dussintals Freestyle-sessioner såsom ”10-Minute Abs” och ”Traveler 10”, som är ett bra sätt att variera träningsrutiner för att uppnå resultat. Data från Fitstar visar på effektiviteten i dessa pass; 85% av de som använder Fitstar Personal Trainer under minst fem sessioner märker nämligen en ökad styrka[1].

För första gången erbjuder Fitstar flera rekommenderade träningspass, baserade på de aktiviteter som spårats med din Fitbit-enhet. Dessa levereras direkt till din Fitbit®, Fitstar- och Fitstar Personal Trainer-app. Fitbit-användare kommer att se träningspassen i den nya ”Guidance”-fliken, som snart kommer att finnas i Fitbit-appen. Fitstar-användare kommer att se passen i ”Recommended workouts”-sektionen på instrumentbrädan. Om en användare till exempel springer åtta kilometer med sin Fitbit kan Fitstar föreslå ett anpassat personligt träningspass, som låter benen vila och istället fokuserar på mage och armar. Alla användare, både de som spårar eller de som inte spårar aktiviteter med en Fitbit, kommer att få träningsrekommendationer i båda apparna, baserade på de sessioner som personer med samma demografi utför.

- Sedan vi anslöt till Fitbit-familjen 2014, har vi känt att sammankopplingen mellan aktivitetsarmband och våra video-träningspass skulle leda till mer effektiva träningsprogram. Den omgjorda Fitstar Personal Trainer-appen tar nästa steg i att förverkliga denna vision. Genom att matcha dina Fitbit-aktiviteter med Fitstars enorma utbud av innehåll, levererar vi smartare vägledning som hjälper användaren att inrikta sig på specifika muskelgrupper för att nå målen snabbare, säger Mike Maser, medgrundare och vice vd för Fitstar by Fitbit.

Den nydesignade Fitstar Personal Trainer-appen innehåller:

• Rekommenderade träningspass: Fitstar rekommenderar träningspass baserade på din dagliga aktivitet från din Fitbit i den nya ”Guidance”-sektionen, samt erbjuda anpassad träningshjälp för att enklare hjälpa dig att nå dina mål.
  • Två certifierade personliga tränare: Välj mellan Adrian och Lea som guidar dig under din träningsresa. Du avgör vem av dem som motiverar dig bäst.
  • Fitstar Radio: Gör din träningsspellista mer personlig i Fitstar Radio, som erbjuder en variation av populärmusik - alltifrån pop till hiphop för att ge dig motivation. (Denna funktion är endast tillgänglig i USA).
  • Nytt utseende och ny känsla: Ett nytt utseende och en ny känsla som bidrar till en inspirerande träningsupplevelse och som du kan följa från mobiltelefonen till den senaste HD-tv:n.
  • Fler rörelser: Ett större utbud av nya kroppsvikts- och konditionspass för alla träningsnivåer, med fler kommande uppdateringar.

Tillgänglighet
Fitstar Personal Trainer är idag tillgänglig över hela världen på engelska, franska, tyska, portugisiska och spanska. Appen är tillgänglig via Wi-Fi på iOS-enheter, Android-telefoner, online; den fungerar även med Chromecast och Airplay.

• Fitstar Personal Trainer Premium ger tillgång till obegränsad personlig träning samt hela ”Freestyle”- katalogen för 85 SEK/månad, eller 419 SEK/år.
  • Fitstar Personal Trainer Basic ger tillgång till två ”Kom igång”-anpassade pass per vecka och några ”Freestyle”-träningspass utan kostnad.

Fitbit på CES® 2017
Besök Fitbit-montern på CES för att se den nya Fitstar by Fitbit-appen. Ta även en titt på hela Fitbits plattform av ”connected health and fitness”-produkter, som hjälper till att motivera miljoner att nå deras hälso- och träningsmål - Tech West: Sands Expo på The Venetian, Plan 2, monter #44006.

Idag meddelar även Fitbit att förbättringar i Fitbit-appen är gjorda, samt att nya samarbeten påbörjats med Habit, Peloton och VirZOOM, som en del av Works With Fitbit®-programmet; se alla pressmeddelanden och ladda ner bilder på www.fitbit.com/press. För mer information om Fitbit, besök www.fitbit.com och www.fitstar.com.

Josefine Månsson, Andréasson PR, mob: 073-074 90 60, e-post: josefine.mansson@anpr.se

Bilder på Fitbits produkter och funktioner kan hämtas från:

Om Fitbit, Inc. (NYSE: FIT)
Fitbit utvecklar produkter som registrerar hälsa och träning samt inspirerar människor att leva ett hälsosammare, mer aktivt liv. Som ledande aktör inom den snabbt växande kategorin ”hälsa och träning” består Fitbits sortiment av prisbelönta produkter inklusive Fitbit Surge®Fitbit Blaze™, Fitbit Charge 2™, Fitbit Charge HR™Alta™Fitbit Charge™, Fitbit Flex 2™, Fitbit Flex®, Fitbit One® och Fitbit Zip®, samt smartvågen Aria®. Fitbits produkter säljs av mer än 54 000 återförsäljare i 64 länder.

Fitbit Group Health använder kraften i Fitbits aktivitetsmätare, programvara och tjänster för att kunna ge innovativa lösningar för företagshälsa, vikthantering, försäkring och klinisk forskning. Fitstar by Fitbit erbjuder en digital hälso- och träningsplattform som hjälper och inspirerar användare att komma i form närsomhelst, varsomhelst med över 6.8 miljoner nedladdningar och användare i 155 länder av Fitstar Peronal Trainer- och Fitstar Yoga-apparna.

Fitbit och Fitbit-logotypen är varumärken eller registrerade varumärken som tillhör Fitbit, Inc. i USA och i andra länder. Alla tredjeparts-varumärken, servicemärken och produktnamn tillhör sina respektive ägare.

Anslut till Fitbit och dela din upplevelse på FacebookInstagram eller Twitter. Anslut till Fitstar by Fitbit på Facebook och Twitter.

[1] Source: Fitstar January – June 2016 user data.

Mike Maser, medgrundare och vice vd för Fitstar by Fitbit