Björn Ljungquist ny nordisk försäljningschef på storsatsande Five Seasons

Report this content

Björn Ljungquist, senast produktchef på Team Sportia, har tillträtt som nordisk försäljningschef för Five Seasons.
– Målet är att dubbla Five Seasons omsättning på tre år. Det är en spännande utmaning som är fullt realistisk, säger Björn Ljungquist.

Björn Ljungquist har under de senaste tio åren arbetat med både försäljning och inköp för bland andra Nike, New Balance och senast som produktchef på Team Sportia. Rekryteringen av Ljungquist sker i en period då familjeägda Five Seasons gör genomgripande förändringar av företaget.

– Vi har den senaste tiden arbetat på att förnya och utveckla det mesta; sättet vi arbetar, produkter och varumärke. Målet är att bli den leverantör av sport och lifestyle-kläder, som är mest lönsam för våra kunder. I det arbetet kommer Björns långa erfarenhet från branschen spela stor roll, säger Erik Johansson, vd Five Seasons.

Förändringsarbetet har redan gett resultat och den senaste tiden har Five Seasons slutit nya avtal med flera stora sportkedjor i Sverige och Europa.

– Såväl nya som gamla kunder välkomnar vårt nya koncept och arbetssätt. Det märks på de stora key accounts vi fått den senaste perioden. Five Seasons är en välkänd spelare med ett starkt varumärke i låg- till mellansegmentet och att få vara med när vi gör en omstart och storsatsning känns oerhört spännande, säger Björn.

Det familjeägda företaget Five Seasons startades 1982 och såldes till EQT 2006. Då med en rekordomsättning på 150 miljoner kronor. 2010 köpte familjen tillbaka företaget från EQT.

För ytterligare information:
Björn Ljungquist, nordisk försäljningschef, Five Seasons,
tfn 031-89 59 00, e-post: bjorn.ljungquist@fiveseasons.se
Erik Johansson, vd, Five Seasons, tfn 070-588 10 04, e-post: erik.johansson@fiveseasons.se
www.fiveseasons.se

Five Seasons är ett familjeföretag som grundades 1982 och är en av de ledande leverantörerna inom sport och lifestyle-kläder. Bolagets uttalade mål är att bli den ledande leverantören av sport och lifestyle-kläder i ”value-segmentet” till Europas sportkedjor och oberoende större branschaktörer. Five Seasons, som har sitt huvudkontor i Göteborg, samarbetar med ledande frilansdesigners för att optimera design och funktion i förhållande till pris.

Taggar: