Fjäråskupan först på marknaden med ytbehandling i mässing och koppar

Familjeföretaget Fjäråskupan, med verksamhet och produktion i Göteborg, lanserar nu Imprint – en unik finish av blank mässing, koppar, borstad brons, åldrat järn eller spegelblankt stål, som kan appliceras på alla Fjäråskupans fläktkupor.
– Intresset för mässing- och koppardetaljer i köket bara ökar. Vi har arbetat intensivt med att utveckla Imprint, ett material som håller samma höga kvalitet som vårt övriga sortiment säger Leif Turefeldt, vd för Fjäråskupan.

Imprint är ytbehandling för rostfritt stål som ger en finish av blank mässing, koppar, borstad brons, åldrat järn eller spegelblankt stål. Ytbehandlingen kan appliceras på alla Fjäråskupans köksfläktar, antingen på hela fläktkupan och/eller på detaljer så som beslagen.
– Den nya tekniken gör det möjligt att använda metaller som tidigare inte har fungerat i köket. Med Imprint är fläktkupan lika tålig och håller samma höga kvalitet som tidigare, säger Leif Turefeldt.

Produktionen av Imprint är miljöcertifierad och materialet i den rostfria plåten är 100 procent återvinningsbart. Materialet är beständigt, ändrar inte färg över tid och reagerar inte med livsmedel.

Alla fläktkupor från Fjäråskupan tillverkas för hand av skickliga hantverkare och efter kundens önskade mått. På så sätt blir varje kupa som lämnar tillverkningen på Hisingen i Göteborg unik. Och kunden kan som vanligt välja vilken färg han eller hon vill ha på kupan.

Fjäråskupan, med både produktionsanläggning och kontor på Hisingen i Göteborg, tillverkar specialanpassade fläktkupor, spis- och köksfläktar. Utöver detta har Fjäråskupan även externa fläktmotorer och inbyggnadsprodukter som takfläktar, kanalfläktar och olika inbyggnadsfilter i sitt sortiment.

För ytterligare information kontakta:
Leif Turefeldt, vd Fjäråskupan, tfn: 031-92 36 32, epost: leif.turefeldt@fjaraskupan.se

www.fjaraskupan.se, pressrum
Bilder för fri publicering: Anders Ekhammar, tfn: 031-701 33 37, epost: anders.ekhammar@perspective.se

Fjäråskupan är en av marknadens ledande tillverkare av fläktkupor och finns representerade hos väletablerade återförsäljare över hela Sverige. Företaget drivs av bröderna Leif och Henrik Turefeldt och har 37 anställda på kontoret och i produktionsanläggningen i Göteborg. Fjäråskupan grundades 1989 och omsatte 56 MSEK under 2012.