Lantlig romantik i tidlös design - Fjäråskupan lanserar Tradition

Familjeföretaget Fjäråskupan, med verksamhet och produktion i Göteborg, lanserar nu fläktkupan Tradition, en rustik och väldesignad kupa, som har en genuin utformning och påminner om en klassisk brödburk.
– Intresset för lantlig inredning är enormt och det finns en stor efterfrågan på fläktkupor som passar i det traditionella bondromantiska köket, säger Leif Turefeldt, vd för Fjäråskupan.

Fjäråskupan kombinerar äkta lantstil med genomtänkt design i en fläktkupa som ger köket en charmig karaktär. Tradition är en av flera spännande produktnyheter som lanseras under 2011.
– Vi vet att det finns ett stort intresse för designade fläktkupor och produkten kommer att vara intressant bland annat för de många som renoverar sina kök, säger Leif Turefeldt.

Tradition, precis som alla fläktkupor från Fjäråskupan, tillverkas för hand av skickliga hantverkare och efter kundens önskade mått. På så sätt blir varje kupa som lämnar tillverkningen på Hisingen i Göteborg unik. Och kunden kan som vanligt välja vilken färg han eller hon vill på kupan.

Fjäråskupan, med både produktionsanläggning och kontor på Hisingen i Göteborg, tillverkar specialanpassade fläktkupor, spis- och köksfläktar. Utöver detta har Fjäråskupan även externa fläktmotorer och inbyggnadsprodukter som takfläktar, kanalfläktar och olika inbyggnadsmotorer i sitt sortiment.

Märke: Fjäråskupan
Modell: Tradition
Effekt: 700 m3/tim
Totalhöjd: 80- 105 cm
Bredd: 80, 100 och 120 cm
Material: Svart, vit, rostfri och alulook
Levereras med: 5 x 20 W kvadratiska halogenspotlights
Tillval: Fjärrkontroll

Pris: Från 15 385:- inkl moms

För ytterligare information kontakta:
Leif Turefeldt, vd Fjäråskupan, tfn 031-92 36 32 alt. leif.turefeldt@fjaraskupan.se
Bilder för fri publicering: Linnea Jansson, tfn 031-701 33 35, www.fjaraskupan.se, pressrum

Fjäråskupan är en av marknadens ledande tillverkare av fläktkupor och finns representerade hos väletablerade återförsäljare över hela Sverige. Företaget ägs av bröderna Leif och Henrik Turefeldt och har 40 anställda på kontoret och i produktionsanläggningen i Göteborg. Fjäråskupan grundades 1989 och omsatte 61 MSEK under 2010 och 52 MSEK under 2009.