• FlexQube/

FlexQube får större order från en av världens ledande tillverkare av skogsmaskiner

En av världens största tillverkare av skogsmaskiner lägger uppföljningsorder på hyllplansvagnar värd drygt 660 000 SEK

FlexQube har fått en uppföljningsorder på hyllplansvagnar till ett företag som tillverkar skogsmaskiner i Sverige. Företaget har använt sig av FlexQubes vagnskoncept sedan 2012 och denna order är en i raden av större ordrar från bolaget. Hyllplansvagnarna används för kittning av material från företagets lager ut till produktionslinorna. Med hjälp av gafflarna på en plocktruck så åker både vagn och lagerpersonal upp och ner i de olika gångarna i lagret och fyller på material innan de förflyttas ut till montörerna i fabriken.

Denna order kommer att tillverkas och monteras i vårt europeiska distributionscenter i Torsby, Värmland.

Anders Fogelberg, VD på FlexQube kommenterar: “Kunden i fråga är en av våra tidiga kunder som vi träffade på Logistik & Transportmässan i Göteborg 2012. Direkt fann vi en match mellan vårt koncept och vad företaget sökte; högkvalitativa vagnar med inbyggd flexibilitet som säkerställer en lång livstid för investeringen. Med tanke på att vagnarna används som lastbärare direkt i plockögonblicket för lagerpersonalen så reduceras antalet hanteringssteg för material som kittas och materialförsörjningen blir väldigt effektiv. Vi är mycket glada över att bolaget är nöjda med våra produkter och fortsätter att investera i fler vagnar.

FlexQube
E-mail: anders.fogelberg@flexqube.com
Web: http://www.flexqube.com

720 Empire Expressway, PO Box 1327
Swainsboro, GA 30401

411 19, Göteborg

Snabbfakta

FlexQube är ett svenskt-amerikanskt företag som erbjuder ett robust, modulärt och flexibelt koncept för att designa och bygga industriella vagnar och ställage. Företaget har tillverkning i Sverige och USA samt distribution i Nordamerika och Europa. 2015 och 2016 blev FlexQube utsett till ett av Sveriges mest lovande och innovativa teknikbolag genom 33-listan som Veckans Affärer och Ny Teknik sammanställer. Tillväxten under de tre senaste åren har varit mer än 100% i genomsnitt och FlexQube har några av världens största och mest framstående tillverkare inom bil-, energi-, flyg-, vitvaru-, och verkstadsindustrin som kunder. Några exempel är Autoliv, Dräxlmaier, Scania, Whirlpool, Eberspächer och Oshkosh.

Citat