FlexQube öppnar första handelsdag på Nasdaq First North i Stockholm

FlexQubes grundare Per Augustsson, Christian Thiel och Anders Fogelberg ringer klockan i Stockholm för att markera öppnandet av FlexQubes första handelsdag på Nasdaq First North.

Sedan FlexQube grundades i Arvika 2010 av Christian Thiel, CFO, Per Augustsson, CTO och Anders Fogelberg, CEO, har bolaget växt i snabb takt. FlexQube har nu mer än 225 kunder i 20 olika länder, bl.a. bolag som Siemens, Scania, Autoliv, Volvo Cars, Cummins och Whirlpool.

FlexQube strävar efter att hjälpa sina kunder att bli världsledande inom internlogistik och att hjälpa och guida dem genom drastiska förändringar och teknologiskiften i syfte att förbättra deras materialhanteringsprocesser. Att skapa vagnar och ställage för materialhantering utifrån ett antal olika centrala byggblock har visat sig vara ett framgångsrikt koncept för att övervinna de utmaningar som många organisationer ställs inför inom tillverkningsindustrin idag.

Anders Fogelberg, FlexQubes VD kommenterar: ”Vi är mycket glada över att FlexQube nu har listats på en så pass erkänd marknadsplats som Nasdaq, vilket kommer ge oss möjligheten att inte bara stärka vår internationella tillväxt, utan även säkerställa att våra produkter är av högsta möjliga kvalitet för att på så vis hjälpa våra kunder att bli världsledande inom internlogistik. Detta är ett stort steg för oss genom att vi nu har ett ansvar för att fortsätta tillhandahålla förstklassiga lösningar och att skapa värde, inte bara gentemot våra kunder, utan nu även gentemot våra aktieägare.”

www.flexqube.com

FlexQube är ett svensk-amerikanskt bolag som erbjuder ett robust, modulärt och flexibelt koncept för att bygga industriella vagnar och racks. Företaget har tillverkning i Sverige och USA och distribuerar sina produkter både i Nordamerika och Europa. Den 14 december 2017 listades bolaget på Nasdaq First North i Sverige.

FlexQube har några av världens största tillverkare inom fordons-, energi-, försvar-, flyg-, vitvaror- och entreprenadmaskiner bland sina kunder. Några exempel är Volvo Cars, Autoliv, Dräxlmaier, Scania, Whirlpool, Eberspächer och Oshkosh.