Flygresor.se avslöjar linköpingsbornas favoritresmål

Vissa resmål verkar vara lika populära år efter år medan andra dyker upp tillfälligt och försvinner lika snabbt. Men vart man vill resa skiljer sig en hel del mellan olika delar av Sverige. Med hjälp av Flygresors Flygtoppen går det enkelt att på egen hand söka fram aktuella topplistor över svenskarnas – och linköpingsbornas - mest populära resmål.

I Linköping lever den amerikanska drömmen och Las Vegas toppar listan över resmål. I USA vill linköpingsborna dessutom gärna besöka New York, Miami och Fort Lauderdale. Att resa långt bort verkar vara modellen och ett annat populärt resmål är Tokyo i Japan. Många planerar även en resa till Mashhad i Iran eller Catania i Italien, som är lite ovanliga resmål jämfört med andra orter i Sverige.

“En sökning på Flygtoppen visar att linköpingsborna är långväga resenärer som gärna reser till storstäder och gärna västerut, mot USA. Att vår sökstatistik baseras på ett så stort antal besökare gör topplistorna extra intressanta.”, säger Marléne Wallberg Banffy, kommunikationschef på Flygresor.se.

Liksom i Stockholm blickar man i Linköping långt bort, åt både öst och väst, när man planerar sin resa. Storstäderna i USA och Asien lockar men man är inte lika intresserad av att resa till Europa. I jämförelse med Umeå så prioriterar linköpingsborna spännande storstäder över sol och bad.

Flygresor.se har 800 000 besökare per månad och statistiken i topplistorna är baserad på sökningar som är gjorda på sajten under perioden december 2014 och januari 2015. Topplistorna går att hitta på Flygtoppen där det även går att söka via en kartfunktion på fler orter i Sverige.

Länk till Flygtoppen: www.flygresor.se/kartstatistik.php

Linköping

1. Las Vegas, USA (LAS)
2. Bangkok, Thailand (BKK)
3. Arlanda, Sverige (ARN)
4. Mashhad, Iran (MHD)
5. Tokyo, Japan (TYO)
6. Fort Lauderdale, USA (FLL)
7. New York, USA (NYC)
8. Miami, USA (MIA)
9. Catania, Italien (CTA)
10. Dubai, Förenade Arabemiraten (DXB)

Kontaktinformation:

Marléne Wallberg Banffy, Kommunikationschef

marlene.wallberg@etraveli.com

Nina Portocarrero Flores, Pressansvarig

nina.flores@etraveli.com

Om Flygresor.se

Flygresor.se är Sveriges största prisjämförelsesajt för flygresor och är en del av Etraveli AB (publ), där även jämförelsesajten Charter.se ingår. Flygresor.se finns även i Norge, Flyreiser.no, och i Danmark, Flyrejser.dk.
Etraveli är Nordens ledande e-handelsbolag inom resor online och en av de fem största flygcentrerade online-aktörerna i Europa. Koncernen hade under 2013 en omsättning om drygt 7 MDR SEK med en nettoomsättning om drygt 500 MSEK.

Taggar:

Citat