Ny marknads- och försäljningschef till FM Mattson Mora Group

Mikael Östbring tillträder tjänsten som marknads- och försäljningschef Norden i FM Mattsson Mora Group. Han har gedigen erfarenhet från ledande befattningar inom försäljning i konsumentnära bolag och kommer att ingå i koncernledningen från och med senast den 2 oktober 2017.

FM Mattsson Mora Group ska stärka sin ställning på hemmamarknaden i Norden och bli en attraktiv nischaktör internationellt. Tillväxt ska ske genom att utveckla de attraktiva varumärken koncernen har och genom selektiva förvärv. Nu får koncernledningen en ny marknads- och försäljningschef med ansvar för bolagets huvudmarknad Norden.

"Jag är mycket glad att Mikael valt att ansluta till vårt team. Hans gedigna erfarenheter inom försäljning från ledande befattningar passar utmärkt för att fortsätta vidareutveckla våra starka kundrelationer och varumärken", säger Fredrik Skarp, VD, FM Mattsson Mora Group.

Mikael Östbring kommer närmast från en position som direktör på Tikkurila Sverige AB där han ansvarat för försäljningsverksamheten. Tidigare har han varit VD för Raisio Sverige AB samt försäljningschef på Lindt & Sprungli Sweden AB. Mikael Östbring tillträder sin tjänst senast den 2 oktober 2017.

”Det är en fantastisk utmaning för mig att få möjlighet att arbeta hos ett anrikt företag som FM Mattsson Mora Group. Jag ser verkligen fram emot att få bidra med min säljerfarenhet”, säger Mikael Östbring.

För ytterligare information vänligen kontakta:
Fredrik Skarp, Verkställande direktör, telefon: +46 70 541 55 41
Anna-Carin Bjelkeby, ekonomi- och finansdirektör, telefon: +46 70 580 62 25
Patrik Linzenbold, IR-chef, telefon: +46 708 25 26 30

FM Mattsson Mora Group bedriver försäljning, tillverkning samt produktutveckling av vattenkranar under de starka och väletablerade varumärkena FM Mattsson, Mora Armatur och Damixa. Norden är koncernens huvudmarknad. Koncernen omsätter över 1 miljard kronor och har över 550 anställda. Bolagets B-aktie är sedan den 10 april 2017 noterad på Nasdaq Stockholm.

Taggar: