Inbjudan till pressträff: Bio-Sverige möts i Sundsvall

Torsdag den 11 augusti flyttar Filmdagarna 2011 in i Sundsvalls Folkets Hus. Under fyra dagar möts stora delar av Bio-Sverige för ta tempen på Bio-Sverige. I samband med invigningen bjuder Folkets Hus och Parker in till pressträff.

Under Folkets Hus och Parkers filmdagar träffas 215 personer från Folkets Hus-föreningar i hela landet för att titta på kommande filmpremiärer och diskutera hur kravet på digital bio hotar framtiden för hundratals biografer på mindre orter.

Filmdagarna arrangeras av folkrörelsen Folkets Hus och Parker som samlar över 200 biografer i sin biokedja. Filmdagarna gästas av bland andra Barbara Hendricks, sångerska, Stefan Forsberg, vd, Konserthuset och filmaren Maj Wechselman, samt Bengt Toll, vd Filminstitutet.

Filmdagarna genomförs i Folkets Hus Sundsvall, 11-14 augusti. Invigningen sker klockan 13.00, torsdag. Utmärkelsen årets biograf delas ut under lördagen.

Pressträff
När:
Torsdag 11 augusti, 11:15
Plats:
Bryggaren, Sundsvalls Folkets Hus
Medverkande:
Lennart Derehag, vd, Folkets Hus och Parker, Gunno Sandahl, kulturchef, Folkets Hus och Parker samt Ardalan Shekarabi, vice ordförande, Folkets Hus och Parker.

Var snäll och meddela gärna ditt deltagande via sms till Mathias Bohman på 070-682 33 35. På så sätt kan vi snabbt meddela eventuella programändringar. Varmt välkommen!

För mer information kontakta:
Mathias Bohman

Gunno Sandahl
Kulturchef

Folkets Hus och Parker (FHP) är en riksorganisation för Folkets Hus, folkparker, nöjesparker och festivaler i hela Sverige. FHP har över 600 medlemmar som sammanlagt tar emot 33 miljoner besökare per år. Medlemmarna i FHP ger en möjlighet för hela landet att ta del av kultur, nöje och möten. Organisationen bygger på delaktighet och ideellt engagemang. Mer information på www.fhp.nu

Om oss

Folkrörelsen Folkets Hus och Parker omfattar närmare 600 demokratiska mötesplatser i hela Sverige. I vår riksorganisation samlas Folkets Hus, folkparker, biografer och liknande lokala arrangörer, som tillsammans lockar miljontals besökare varje år.Vår värdegrund bygger på de grundläggande principerna om jämlikhet, jämställdhet och allas lika värde.Tack vare delaktighet och ideellt engagemang skapar vi tillsammans möjligheter för människor i hela landet att ta del av kultur, nöje och möten.Calle Nathanson är vd för Folkets Hus och Parker. Mer information och medlemsförteckning på www.fhp.nu