Maria Arnholm blir ny partisekreterare för Folkpartiet

Folkpartiets partistyrelse har idag utsett Maria Arnholm till ny partisekreterare. Tidigare partisekreterare Nina Larsson har slutat på egen begäran.

– Jag ser fram emot att få vara med och fortsätta arbetet med de viktiga framtidsfrågor som Folkpartiet har lyft fram de senaste åren – jämställdhet, skola och integration, säger Maria Arnholm (FP).

– Jag har valt Maria Arnholm för hennes breda erfarenhet och engagemang i Folkpartiets framtidsfrågor. Tillsammans med Maria Arnholm kommer Folkpartiet fortsätta att vara ett tydligt parti för de stora utmaningar som Sverige står inför. Det handlar om fortsatt utveckling av kunskapsskolan, jämställdheten och fler i jobb inte bidrag, säger Jan Björklund (FP).

Maria Arnholm är idag jämställdhetsminister och biträdande utbildningsminister. Maria Arnholm har bland annat varit VD för kommunikationsföretaget Springtime, kommunikationsdirektör för COOP och stabschef hos socialminister Bengt Westerberg.

Maria Arnholm är född 1958 i Kungälv, och har studerat juridik vid Stockholm universitet. Hon är gift, har två vuxna söner och bor i Stockholm. Maria Arnholm tillträder tjänsten som partisekreterare i samband med att Alliansregeringen avgår.