Folksam – Årets livbolag 2011

Folksam Liv har i dag, den 5 mars, utsetts till årets livbolag av finans- och försäkringsförmedlaren Söderberg och Partners.

– Jag är mycket stolt över priset och ser det som ett bevis på att vårt engagemang är det som kunderna tycker är viktigt. Att båda våra bolag Folksam Liv och KPA Pension tillhör den absoluta toppen när det gäller genomsnittlig avkastning på femårssikt. Att vi dessutom också har mycket nöjda kunder förstärker bara glädjen, säger Folksams vd Anders Sundström, vid prisutdelningen på måndagsmorgonen.

Övriga nominerad i klassen årets livbolag var AMF Pension och Skandia.

För ytterligare information:
Anders Sundström, vd Folksam, telefon 08-772 66 10
Andreas Jerat, presschef Folksam, telefon 08-772 62 12, 0708-31 58 01

Om Folksam
Folksam är ett kundägt företag. Vi erbjuder försäkringar och pensionssparande. Nästan varannan svensk är försäkrad hos Folksam och vi är en av Sveriges största kapitalförvaltare. Vår vision är att människor ska känna sig trygga i en hållbar värld.  Läs mer på www.folksam.se

Taggar:

Folksam är ett modernt försäkringsbolag med ett stort utbud av försäkringar, spar- och lånemöjligheter för alla behov. Varannan svensk, vartannat hem, var fjärde bil och nittio procent av alla som idrottar är försäkrade genom Folksam. Den kunskap vi får använder vi för att på lång sikt öka trafiksäkerheten, bidra till människors hälsa och minska miljöpåverkan. Folksam grundades 1908 och har kontor i hela Sverige. Läs gärna mer på www.folksam.se