Folksam vässar fondutbudet

Report this content

Folksam kompletterar sitt guidade fondutbud med hedgefonden Blackstone Diversified Multi-Strategy Fund. Folksam blir därmed det första fondförsäkringsbolaget i Sverige att erbjuda en fond från fondförvaltaren Blackstone.

– Denna multistrategifond kompletterar vårt erbjudande inom absolutavkastande fonder och efter god dialog med Blackstone har vi beslutat att ta in den i vårt guidade fondutbud. När vi dessutom kan vara först ut bland fondförsäkringsbolagen i Sverige så känns vårt engagemang för kunderna extra bra, säger Susanne Bolin-Gärtner, fondansvarig på Folksam.

Blackstone grundades 1985 och är en av världens största alternativa kapitalförvaltare. Blackstone Alternative Asset Management (BAAM) förvaltar företagets tillgångar genom en diversifierad portfölj med investeringar i hedgefonder som kompenserar för aktieexponeringen från företagets andra verksamheter. BAAM är en av världens största diskretionära investerare i hedgefonder, med cirka 600 miljarder kronor i tillgångar under förvaltning.

Efter det senaste fondtillskottet erbjuder Folksam kunderna totalt 67 fonder att välja bland i sitt guidade fondutbud.

Läs mer om Folksams guidade fondutbud:

För ytterligare information:

Susanne Bolin-Gärtner, fondansvarig Folksam, telefon 08-772 66 74

Juha Hartomaa, investerarrelationer Folksam, telefon 070-831 65 26

Om Folksam
Folksam är ett kundägt företag. Vi erbjuder försäkringar och pensionssparande. Nästan varannan svensk är försäkrad hos Folksam och vi är en av Sveriges största kapitalförvaltare. Visionen är att våra kunder ska känna sig trygga i en hållbar värld. Läs mer på www.folksam.se

Taggar: