Förenade Liv Gruppförsäkring AB får Polisförbundet som ny kund

Förenade Liv Gruppförsäkring AB får Polisförbundet som ny kund Förenade Liv Gruppförsäkring AB ska leverera frivilliga gruppförsäkringar åt Svenska Polisförbundets medlemmar under 2002, enligt ett nytt avtal som undertecknades i dagarna. Samtliga Polisförbundets 17 000 medlemmar får därmed möjlighet att teckna sina gruppliv- och gruppsjukförsäkringar genom Förenade Liv. Hittills har 14 000 av medlemmarna i polisfacket varit grupplivförsäkrade i SPP Liv, medan Förenade Liv endast stod för gruppsjukförsäkringar åt 5000 medlemmar. - Nu har vi fått förtroendet att tillgodose en större del av polisens samlade gruppförsäkrings-behov, vilket naturligtvis är mycket glädjande. Vi ska göra vårt bästa för att motsvara förtroendet och siktar på fler nya avtal med tjänstemannaförbund i en nära framtid, säger Stefan Holm, VD för Förenade Liv Gruppförsäkring AB Förenade Liv Gruppförsäkring AB är ett helägt dotterbolag till Folksam och tillhandahåller frivilliga gruppförsäkringar företrädesvis till tjänstemännens arbetsgivarorganisationer och fackförbund. För ytterligare information, kontakta: Kaj Jonsson, Förenade Liv Gruppförsäkring AB, tel 08-700 42 28, e-post: kaj.jonsson@forenadeliv.se Presschef på Folksam: Lars Åkerkvist, 08-772 60 77, 0708-31 60 07 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/05/20011005BIT00710/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/05/20011005BIT00710/bit0001.pdf