Ny ränta för Folksamlånet

Folksams banktjänster: Ny ränta för Folksamlånet Från och med idag höjs utlåningsräntan för Folksamlånet, som erbjuds alla som är kunder i Folksam. Den nominella räntan för lånet blir 8,39 ( tidigare 8,16) procent. Effektiv ränta blir 8,72 (tidigare 8,47) procent. - Med Folksamlånet vill vi erbjuda våra kunder att snabbt få loss ett ansenligt belopp utan en massa krångel och onödig formalia, säger Urban Green, livsparchef i Folksam. Tanken med Folksamlånet, som man kan ansöka om på Folksams hemsida, är att det ska vara enkelt, snabbt och tryggt. Det går att låna från 30.000 kronor och upp till 100.000 kronor utan säkerhet. Om man är två om ansökan är den övre beloppsgränsen 150.000 kronor. Besked på låneansökan lämnas inom en timme. Kunden betalar en låg rörlig ränta, som kan dras automatiskt från lönekontot varje månad tillsammans med överenskommet amorteringsbelopp. Inga avgifter tillkommer någon gång under lånetiden. I det pris kunden betalar inkluderas även en låneskyddsförsäkring utan extra kostnad. Försäkringen är konstruerad så att försäkringsbeloppet alltid motsvarar den skuldsumma, som återstår för kunden att betala. Kreditgivare för Folksamlånet är Ikanobanken. - Många utgifter som kan överraska i vardagen - till exempel en husreparation som inte kan vänta eller om bilen har gått sönder och måste bytas ut - kräver så pass stora belopp att många tvingas låna pengar. Det är för att folk ska ha ett prisvärt och praktiskt alternativ i sådana lägen som vi främst har skapat Folksamlånet, säger Urban Green. För ytterligare information, kontakta: Urban Green, livsparchef Folksam, tel 08-772 63 46, 0708-31 52 26 Presschef på Folksam: Lars Åkerkvist, tel 08-772 60 77, 0708-31 60 07 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/01/20020701BIT00860/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/01/20020701BIT00860/wkr0002.pdf