Bingolotto får ny programledare

Idag beslutades att Bingolottos programledare slutar.
Bytet av programledare föranleds av att produktionsbolaget genomfört en intern utredning som påvisat allvarliga arbetsmiljöproblem i Bingolotto-produktionen.

Söndagen den 10 och 17 december hoppar Agneta Sjödin in som vikarie för Bingolotto.

- Tillsammans med TV4 har vi fattat beslutet att byta programledare efter att uppgifter om allvarliga arbetsmiljöproblem konstaterats. Av respekt för alla inblandade, och på grund av att detta i grunden är ett personalärende, kan jag inte gå in på närmare detaljer, säger Hans Sahlin, vd Folkspel.

- Det här är tråkigt, men vi står helt bakom beslutet. Situationen som beskrivs i produktionsbolagets utredning är allvarlig, men vi kan inte kommentera mer än så, säger Åsa Barsness, kommunikations- och HR-direktör, Bonnier Broadcasting och TV4.

Under uppesittarkvällen och nyårssändningen är Lotta Engberg programledare.

För mer frågor vänligen kontakta

Hans Sahlin, VD Folkspel 031-345 90 24, 073–8181200, hans.sahlin@folkspel.se.

Åsa Barsness, kommunikations- och HR-direktör, Bonnier Broadcasting och TV4 070–3823686, asa.barsness@bonnierbroadcasting.com

__________________________________________________________________________

Om Folkspel

Folkspel är en ideell organisation som ägs av 73 riksorganisationer i Sverige. Folkspel erbjuder svenskt föreningsliv att sälja lotteriprodukter och på så sätt dra in pengar till sin verksamhet. Sedan starten 1990 har Folkspel genererat 16,3 miljarder kronor till svenskt föreningsliv, bland annat genom att föreningarna sålt Bingolotto och Sverigelotten. Folkspel har 104 anställda och huvudkontoret ligger i Mölndal utanför Göteborg.

Taggar: