Offentliggörande av tilläggsprospekt med anledning av patentgodkännande i Europa

Härmed offentliggör Follicum AB (”Follicum”) tilläggsprospekt med anledning av det pressmeddelande som bolaget offentliggjorde den 2 maj 2016, efter att bolagets prospekt godkänts av Finansinspektionen inför Follicums företrädesemission med teckningstid den 21 april – 10 maj 2016. Pressmeddelandet gällde att bolaget erhållit officiellt patentgodkännande från Europapatentverket avseende bolagets patentansökan beträffande stimulering av hårtillväxt. Tilläggsprospekt finns att tillgå på bolagets (www.follicum.se), Sedermera Fondkommissions (www.sedermera.se) och AktieTorgets (www.aktietorget.se) respektive hemsidor.

Follicum fokuserar på utvecklingen av läkemedelskandidaten FOL-005 som i prekliniska studier visat sig kunna såväl stimulera som hämma hårväxt på ett mycket effektivt sätt redan vid mycket låga doser. Bolagets kliniska fas I/IIa-studie inleddes i januari 2016 och är beräknad att avslutas under samma år. Bolagets målsättning är att generera avkastning och intäkter till andra framtida projekt genom en försäljning eller utlicensiering av FOL-005 efter en framgångsrik fas I/IIa-studie.